Annons

"Blixtattack" från en 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Hände en skum sak idag när jag fotade lite med 300D:n.
Helt plötsligt, efter den tagigt bilden, så dels visades den inte på skärmen, och blixten blev "tokig" och blixtrade ett par ggr i stöten ca var 5:e till var 10:e sekund.
Fortsatte så tills jag stängde av den, oavsett vad jag tryckte på.

Nån annan som råkat ut för det?
Vad var det som hände isånt fall?


/Jocce
 

RolandM

Aktiv medlem
Satsar på att du tryckt på knappen för skärpeljuskontroll med tillbehörsblixt inkopllad, alternativt använt autofokus i ett mörkt rum.
 

Jocce

Aktiv medlem
RolandM skrev:
Satsar på att du tryckt på knappen för skärpeljuskontroll med tillbehörsblixt inkopllad, alternativt använt autofokus i ett mörkt rum.
Nej, ingen extern blixt.

Nej, inte mörkt rum just då. Var inte lika snabba som de som blir vid autofokuseringen, och detta gjorde den alltså även utan knappen nedtryckt...


/Jocce
 

PhotoJoe

Aktiv medlem
Jag hade ett liknande problem med min 10D efter att den varit inne på service. Då hade de glömt att fästa en kabel ordentligt som gjorde att blixten fick tokspel. Kan vara så att en kabel har släppt inne i kamerahuset?
 

Jocce

Aktiv medlem
Glock skrev:
Jag hade ett liknande problem med min 10D efter att den varit inne på service. Då hade de glömt att fästa en kabel ordentligt som gjorde att blixten fick tokspel. Kan vara så att en kabel har släppt inne i kamerahuset?
Hm, kameran gjorde alltså bara såhär 1 gång (ett tillfälle alltså) sen har den inte gjort så efter det...


/Jocce
 

tobias l

Aktiv medlem
Har också fått oförklarliga blixtutlösningar från min 300D. Det har aldrig hänt med min 30 eller 300. Jag lämnar in den för service om det inte "går över".
 
ANNONS