Annons

Problem!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bonde

Aktiv medlem
Är det någon som kör Minolta Dimage 7hi, eventuellt de andra modellerna med; som har problem med att kameran rätt som det är stänger av sig själv?

Vid en studiosession med blixtkontakt kopplad till kameran, så knäpptes det för fulla muggar. Autofokus var påslaget. Rätt som det är så stänger kameran bara av sig själv och i displayen på ovansidan står det " Err " som i Error.

Vid ett annat tillfälle inne i en ishockeyhall, stod jag på läktaren och körde sportläget som gör att autofokusen hela tiden jobbar. Men även här börjar kameran så småningom att stänga av sig själv med ovanstående meddelande.

OBS! det är inte batterierna, eftersom kameran bara efter några sekunder går att slå på igen och fota vidare.

Känner ni igen detta problem?
 

UrbanJ

Aktiv medlem
Vild gissning, hade en sån kamera nyligen och fick liknande problem när CF kortet trasslade, men det låter som din uppträder annorlunda.
 

Lärfars

Aktiv medlem
Min A1:a betedde sig lika, det var alltid under en autofokusering som den la av. Jag bytte ut kameran men den nya visar samma symptom. Det bara kan inte vara samma fel på två kameror med bra långt emellan serienumren.

Jag hoppas på en FW uppgradering som kanske löser problemet. Det står ju i manualen att "Err" kan dyka upp när kameran är varm, men det har då hänt mig vid första bilden utomhus.
 
ANNONS