Annons

En annan syn på mat

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Vad är ditt mål med bilderna?

Matfotografi handlar mest om att inbjuda till att äta rätten, dvs. att i marknadsföring för en restaurang eller i en kokbok.

Om ditt mål är att skapa en konstnärlig bild där maten inte står i fokus kanske dina ideer fungerar bättre?
 

otto.eimar

Aktiv medlem
Vad är ditt mål med bilderna?

Matfotografi handlar mest om att inbjuda till att äta rätten, dvs. att i marknadsföring för en restaurang eller i en kokbok.

Om ditt mål är att skapa en konstnärlig bild där maten inte står i fokus kanske dina ideer fungerar bättre?
Jag beskrev ju det att fota mat som naturbilden från speciellt perspektiv. Syftet är att visa mat på ett helt annat sätt än det vanliga.

Var det närbild på växten så skulle du inte relatera det som marknadsföring för blomsterbutik, det kan vara nåt att diskutera varför det är så.
 

Ventures

Aktiv medlem
Vi hade mat som månadstema i vår fotoklubb på jobbet. Närbild på köttfärs, skrumpna morötter och liknande var INTE inbjudande. :)
 

otto.eimar

Aktiv medlem
Nu tycker jag att det här oseriöst när folk postar hånande bilder.

Jag som trodde att jag presenterade en bild som avskiljer sig helt från alldagliga matbilder. Ändå så har man inte hittat motsvariga motiv på nätet.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Nu tycker jag att det här oseriöst när folk postar hånande bilder.

Jag som trodde att jag presenterade en bild som avskiljer sig helt från alldagliga matbilder. Ändå så har man inte hittat motsvariga motiv på nätet.
Hånet du ser ligger helt i dina egna ögon.
Jag tyckte du hade en kul idé och lämnade ett eget bidrag av mat som naturbild från utvalt perspektiv.
 
ANNONS