Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerastativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulf Landin

Aktiv medlem
Jag läste i det senaste numret av tidningen TÅG att man kunde använda en påse med ris som stöd för kameran vid långtidsexponeringar under dygnets mörka timmar. Idén verkade vara bra. Men nu undrar jag (eller rättare sagt min fru, som har lovat att sy den åt mig): Är ris det bästa innehållet? Sväller det inte om det drar åt sig fukt? Finns det något bättre?
Tackar på förhand!
Undrade Uffe Landin
 

LaSvedesina

Aktiv medlem
sand

Sand funkar bra. Är lätt att torka i micron om det blir fuktigt oxå. Har själv en sådan liten påse och den har varit alldeles utmärkt att använda.
Ciao Annika
 

janne ö

Aktiv medlem
Du kan ha i vetekorn eller sand eller nåt plastiskt material. Det viktiga är ju att påsen formar sig om kameran/objektivet och mot underlaget. Sy dit dragkedja på påsen om du är orolig. Men det är ett bra sätt att använda som stöd.
 

barret

Aktiv medlem
Bönor, ris eller frigolitkulor för en lättare sådan...kanske smart att göra en öppningsbar så att man kan byta ut innehållet om det blir fuktigt...
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Min påse är fylld med en hink billiga plastpärlor. Fast vill du använda ris eller ärtor/bönor så kan du ju sätta dit ett blixtlås eller kardborrband så att du kan byta ut innehållet. Du kan också göra en inre påse i plast.

/AnnaKarin
 

U Landin

Medlem
Tack!

Tack för alla tips! Ber att få önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR när det behagar att infinna sig!
Många hälsingar från Uffe
 

Jeppe

Aktiv medlem
Jag sydde en av ett tyg som var "vaxat". Fanns på Jysk och marknadsfördes som duk till utemöbler.

Lite sådant tyg, ett blixtlås och 10.000 indianpärlor (behövde bara en burk, dottern fick den andra;))
 

Bilagor

ANNONS