Annons

Nikon F90S

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är nog felskrivet. F90x heter N90s i staterna så det kan vara en ihopblandning.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Nej, det är inte felstavat. F90S är en F90X med MF26-bakstycke (filmlucka). Jag köpte min för 7000:- för ett år sedan i bra skick (drog den dock i ett betonggolv så den är inte lika snygg men det var också allt som hände!)
5700kr tycker jag låter schysst, jag är riktigt nöjd med min även om jag nog bara använt en av funktionerna i bakstycket. Där finns olika print-alternativ (för att skriva datum eller nummer bilderna), bracketing osv. Den jag har använt är möjligheten att ställa om fokusprioritet vid kontinuerlig matning från avtryckarprioritet till fokusprio. Kameran är inte jättesnabb, den klarar AFS-gluggar men inte VR. Att använda G-gluggar (utan bländarring) funkar, men bara i P resp S-läge.
 

avslutat

Aktiv medlem
Det blev...

... en f90x utan bakstycke istället. Blev för dyrt annars. Köpte ett Nikkor 35-135 också. Gick på nästan 6000:- sammanlagt. Tyvärr fanns det ingen manual till. Fick en F100-manual istället och om det är någon som vill byta mot en f90x-manual vore det kanon.

Tack annars för svaren.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Rama in den och sätt upp på väggen, här har du en manual i pdf-format till F90X (N90S):
Manual

I en katalog bredvid har du även en komplett servicemanual med sprängskisser och komponentförteckning om du skulle vilja in och gräva i kameran.
 
ANNONS