Annons

Chatt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke H

Aktiv medlem
skulle vi inte kunna ha en "ren" chatt-sida på fotosidan, utöver de ordinarie inläggen. Det vore kul med en enkel chattsida också, vad tycker ni andra?
 

Pixel

Avslutat medlemskap
Efter dagens kommentarflöde tror jag att det finss ett STARKT behov för detta, så ett bra förslag för att slippa "scrolla" ett par skärmar ner för att kolla senaste kommentarerna :D
/Björn S
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
det beror nog på hur den ser ut. Ibland så blir bildkommentarerna lite väl många om fel ämne och jag har börjat försöka flytta över de till forumet, men någon form av chatsida skulle kanske kunna vara en enklare lösning.
 

pettersson

Aktiv medlem
Bara inte viktig kunskap "försvinner" från forumen så att alla bara chattar och frågar, men för allmänt skitsnack och mindre problem så ok. Men har man inte tid och råd att sitta här dyngnet runt så missar man ju en massa som kan vara av intresse.

Andreas.
 

micro

Aktiv medlem
Jag är för förslaget. Det skulle vara riktigt kul.
Jag tor inte att det försvinner något av värde i forumet.
Själv relaterar jag till www.akvarieguiden.nu en sida som i mångt och mycket liknar fotosidan, fasst den handlar om akvariefisk istället för foto :rolleyes: .
Där kompletterar forumet och chatten varann mycket bra. Inte mycket fakta brukar komma upp på chatten, utan mest socialt skitsnack. Men är det nåt man akut måste ha svar på finns det ofta nån på chatten som kan svara direkt. Mvh Micke
 

sture

Aktiv medlem
Bra! Att ingen kommit på detta tidigare!
Som det är f n, så tror jag vi är många som tröttas av allt "bladder". Rädd för att nuvarande form skrämmer bort medlemmar och gör att ev nya drar sig. Dela gärna upp så kanske fotosidans.se ändmål med kommenterandet lever upp till sitt ursprungliga syfte.
 

Thunderstorm

Avslutat medlemskap
Låter väldigt onödigt tycker jag. Ni som har ett behov av att chatta kan väl använda ICQ, AIM eller något liknande. Skriv in tex ICQ nummer under eran beskrivning här på fotosidan :p
 

Malm

Aktiv medlem
Tror nog mera på att starta en mIRC kanal istället. Tror att det är enklare att sköta och tillåter en bättre dialog och administration än t.ex ICQ..
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Ja ingen ICQ-variant tack. ICQ har ju världens sämsta användargränsnitt...

mIRC är nog bättre för det ska ju vara i realtid...
 

wennerstrom

Aktiv medlem
Finns ju utmärkta chattar såväl i java som i asp/annan cgi-programvara så att vi slipper köra IRC och annat hemskt. Det är väl värdefullt att hålla ihop det på "en sida", istället för att vi sprids ut över nätet?

Sen att jag inte riktigt ser värdet i en chat, är ju en annan femma. Forumen får man ju ofta snabbt svar i har jag sett, och där bevaras kunskapen och tipsen till andra intressenter vilket är utmärkt!

//Bengt
 

Malm

Aktiv medlem
Bengt: Java möjligtvis, ASP kan aldrig användas i realtid på ett vettigt sätt.. IRC har fördelar som det är svårt att fixa ihop via web. Inte så farligt att sprida det, dom som vill chatta kommer säkert inte att se något problem i att behöva köra mIRC också.
 

Dagobert

Avslutat medlemskap
sture skrev:
Bra! Att ingen kommit på detta tidigare!
Som det är f n, så tror jag vi är många som tröttas av allt "bladder". Rädd för att nuvarande form skrämmer bort medlemmar och gör att ev nya drar sig. Dela gärna upp så kanske fotosidans.se ändmål med kommenterandet lever upp till sitt ursprungliga syfte.
Första gången denna fråga kom upp var i begynnelsen av fotosidan: "Vad tycker ni?"

Ca en månad efter var det uppe en snabbsväng igen: "Kommentera/diskutera i album"

Så, jo, tanken har ju funnits där tidigare också! ;)

Och jag är nog en som inte förspråkar en chat, eftersom jag tror att det kommer vara ganska mycker "relevant" information som går förlorad till de övriga medlemmar som inte är inne i chat-rummet vid rätt tillfälle! Risken är väl också att bildkommenterandet blir lidande, eftersom mer tid kommer läggas i chatten!
Dessutom har inte alla den tid som krävs för att kunna hänga med i ett chattforum, vilket är lättare att göra i det vanliga forumet för dessa personer.
Risken är rätt överhängande att dessa personer kommer känna en stressymtom över att inte hänga med i det som sägs på fotosidan.se. Och det kan därför bildas en "kompiselit" som hänger ihop i vått och torrt hos de som har den överflödiga tiden till en chatstund! Dessutom finns risken för "grövre" personangrepp som kan bli svårare att stoppa eftersom alla inte kan se vad som säg på chatten hela tiden.
Näe, jag tycker nog att "pladdret" får även fortsättningsvis försöka hållas till mailen.
Jag lägger hellre 5-10 minuter på kommenterandet än samma tiden i ett chatrum!

:D
 

pettersson

Aktiv medlem
Dagobert skrev:


Dessutom har inte alla den tid som krävs för att kunna hänga med i ett chattforum, vilket är lättare att göra i det vanliga forumet för dessa personer.
Risken är rätt överhängande att dessa personer kommer känna en stressymtom över att inte hänga med i det som sägs på fotosidan.se. Och det kan därför bildas en "kompiselit" som hänger ihop i vått och torrt hos de som har den överflödiga tiden till en chatstund!
:D
Precis vad jag är rädd för, med ett vanligt modem blir det ganska dyrt att vara här jämnt, jag längtar inte till teleräkningen kommer.

Andreas.
 
ANNONS