Annons

Sigma vs Tamron

Produkter
(logga in för att koppla)

melker2001

Aktiv medlem
Vad säger tidigare erfarenheter om kvaliteten på
Sigma EX 17-35/2,8-4 DG HSM vs
Tamron SP 17-35/2,8-4 Di det känns lite som att välja mellan Aftonbladet eller EXPRESSEN.

// Håkan
 

sagan

Avslutat medlemskap
Sigmas nya version av EX 17-35/2,8-4 DG HSM har ju inte kommit ut än, tester har jag heller inte sett så det blir svårt att råda.

Men själv har jag beställt tamronobjektivet då jag var mycket nöjd med bilderna som visats upp tagna med den.
 

melker2001

Aktiv medlem
Tjena Kim!

Jag ser att du är på hugget som vanligt.

Jag tänkte oxo beställa ett Tamron men nu kommer Sigma med ett identiskt objektiv och då blir det j_vla svårt att bestämma sig,jag har 0 erfarenhet av Tamron men ett Sigma har jag som är ok.

// Håkan
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag trivs mycket bra med mitt Tamron 28-75/2.8 Di..så det kändes rätt att även välja en Di-vidvinkel.

Åh andra sidan så gillar jag Sigmas EX HSM-objektiv oxå :)

HSM är ju inte otrevligt direkt..

Om du tvekar så tycker jag du ska vänta in FOTO:s tester..själv kunde jag inte hålla mig :))
 

Strand

Medlem
Jag har också funderingar mellan Sigma vs. Tamron, men det gäller Sigma 24-70mm DL DF f/2.8 eller Sigma 28-70mm DL f/2.8 vs. Tamron 28-75mm Di f/2.8. Vilken av dess får jag mest kvalitet/skärpa och hållbarhet för pengarna? prisklassen är från 4000 - 5000kr

Mitt syfte med objektiven är ju modellfotografering av helfigur och ansiktsbilder.
men även naturbilder.

// Dan-Åke
 

sagan

Avslutat medlemskap
pareli skrev:
Canon EF 17-40/4L eller 16-35/2.8L, då?
Nu gällde det 28-75:an..bör inte jämföras med supervidvinkelzoomar.

28-75:an är klart bättre än dessa, skärpemässigt...ganska givet då supervidviklar är betydligt svårare att få bra skärpa på.
 
ANNONS