Annons

Rensa "sågade" bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

marcusgranbom

Aktiv medlem
***
Denna tråd liknar mångt och mycket "många bilder blire" och tar upp samma problem men med annan infallsvinkel
***

Det kan låta kontroversiellt, men skulle man inte kunna införa en steg i betygsskalan som heter något i stil med "ointressant". När en bild fått X antal/andel dylika betyg anses bilden sågad och raderas.

Fotosidan.se måste välja ett av följande spår:
1) En tjänst som tillåter uppladdning av vad som helst (inkl usla semsterbilder)
2) En tjänst innehållande omsorgsfullt komponerade bilder, en fotokonstnärligt utvecklande som stimulerar idéer användarna emellan.

Fotosidan.se är just nu både-och. Ska den bli helt enligt "spår 2" krävs _sållning_. Nu.

Tack!
Marcus
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Det kan låta kontroversiellt, men skulle man inte kunna införa en steg i betygsskalan som heter något i stil med "ointressant". När en bild fått X antal/andel dylika betyg anses bilden sågad och raderas.
Som man gör i Baren? Fröken Sverige? Melodifestivalen? Big brother?
Vi kan döpa om Fotosidan till Såpasidan;-)

En tjänst som tillåter uppladdning av vad som helst (inkl usla semsterbilder)
Jag hajar vad du menar, men SÅ mycket
familjebilder tycker jag inte att det är här.
Sen undrar jag vad du menar med "vad som helst"?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Håller inte heller med. Jag tycker inte att problemet är att det är många bilder i arkivet - tvärtom, ju fler desto bättre. Problemet är att inflödet är så stort att många bilder inte hinner kommenteras alls när de är nya.

Nej, då tror jag mer på de förslag som kom upp i den andra tråden. Att helt enkelt skapa incitament för fler kommentarer genom att låta de fotografer som kommenterar många bilder ladda upp många själva, och begränsa flödet för de som inte tillför kommentarer i flödet.
 

Olivlunden

Aktiv medlem
På många sätt förstår jag vad Granbom menar.. Den som lägger upp dåliga semesterbilder lär troligen heller inte få nån bildkritik. På sikt lär ju detta troligen förr eller senare leda till att personen i fråga tröttnar på att lägga upp fler bilder.. Eller hur? En (passiv) person som lägger upp skräp och inte engagerar sig i forumet har ju så att säga minerat sig själv.. De sållar så att säga bort sig själva - med följd att de till slut raderas med tiden..

En aktiv person som lägger ner tid på att vårda sin uppkoppling och sitt medlemsskap på fotosidan.se bör också hedras med mer utrymme, så på så vis tycker jag precis som Jim.. Det blev knivigt det här!
 

wennerstrom

Aktiv medlem
Ställer samma fråga som ställdes i "Många bilder blire"-diskussionen. Behöver vi en massa "Fin bild"-kommentarer som bara tillkommer för att den som ger kommentaren vill lägga upp en egen bild till? Hellre ett fåtal ärliga kommentarer än en uppsjö som inte egentligen har med mig att göra i första hand.

Vad gäller det ursprungliga temat för den här diskussionen tror jag att det där redan händer. Lägger jag upp en bild som direkt får tre ettor och ett antal spydiga kommentarer så tar jag nog snabbt ner den igen!

//Bengt
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Jag skulle vilja tillägga en sak.
Om man inte får lägga upp dåliga bilder som blir sågade. Hur ska man då veta om dom är dåliga eller inte. Grejen är ju att man ska kunna utvecklas som fotograf. Och det gör man genom att kommenter/få kommentarer.

MVH
Greve Nickon:cool:
 

link

Medlem
Det är klart att alla skall ha en chans att visa upp sina bilder men någon jävla måtta får det nog vara.Att lägga upp familjealbunet med festbilder etc.hör faktiskt inte hemma här.Ta en funderare innan du skickar iväg ett album,vad tillför mina bilder betraktaren.Det ligger nog i det flestas intresse att göra fotosidan till en källa för bra bilder utan förankring i det egna familjealbumet.
 
ANNONS