Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga dyr framkallning

Produkter
(logga in för att koppla)

smulan_

Guest
Tänkte köpa ny svartvit film och framkalla på labbet här i stan tills jag får min egen utrustning. Döm om min förvåning när han sa att det skulle kosta 200 kr + filmen 69 kr.
Är det så här dyrt eller är det bara jag som gått till fel butik.

/ Frågvisa Annelie :)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är så dyrt. Framkallar man inte själv är de svartvita filmer som framkallas i den vanliga färgprocessen ett hett tips. Ilford XP2 t ex.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Eller

Kodak 400BW Portra
Kodak T400CN

Dessa lär du dock inte finna hos fotoquick eller ditt lokala snabblabb. (Brukar ha ganska dålig sortering). I varje fall här i Helsingborg....
 

J_Plupp

Aktiv medlem
Japp, det är nog ett normalt pris. Men ska du inte framkalla själv finns ju som nämnts s/v-film för färgprocess. (Se även den parallella tråden...)

/ Johan
 

Olivlunden

Aktiv medlem
Eftersom framkallningen måste göras för hand blir det dyrt. Det var förresten en dyr film du hittat också, den billigaste svartvita filmen kostar inte mer än en tjuga på sin höjd om man köper den på postorder. Men där är ju prisbilden också annorlunda.. Men ska man bara ha enstaka rullar får man (tyvärr) betala för det.. =(
 

Platypus

Aktiv medlem
I min favorit-fotoaffär blir det billigare om man kan tänka sig att få bilderna kopierade på färgpapper. Har för mig att det kostar 135:- för 36 bilder. Inte precis billigt men i alla fall överkomligt. Dessutom kan man få matt papper :)
/Lisa W
 

smulan_

Guest
till mig sa det att de kostade 99 om de gjorde det på färgpapper men resultatet enligt mig är fruktansvärt.
Så då blir det isådana fall till att betal 200 kr. Men jag tror jag väntar, ett litet tag kan jag ju vara utan min kort...tror jag :)
 

Platypus

Aktiv medlem
Då har du nog en sämre affär än vad jag har -- här blir det allt annat än fruktansvärt. Men jag gör ändå gärna egna kopior på de bilder jag är extra nöjd med.
/Lisa W
 
ANNONS