Annons

Hur funkar kommentarsräknaren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sinuslinus

Aktiv medlem
När jag kollar på "min sida" så ser jag hur många kommentarer jag har gett på bilder. Igår när jag loggade ut var det på 502 kommentarer men nu är det bara på 500.
Vad beror det på egentligen? Är det att någon medlem har tagit bort en bild som jag kommenterat? För det kan väl inte vara så att någon raderat mina kära kommentarer...
 

wennerstrom

Aktiv medlem
När ändå kommentarräknaren är på tal, vore det inte roligare om "egna kommentarer på egna bilder" inte räknades i de olika sammanställningarna? Borde inte vara sådär jättesvårt tekniskt att få till.

//Bengt
 

avslut11

Aktiv medlem
Det förslaget lämnade jag i en annan diskussion, om att fotografens egna kommentarer inte räknas in bland kommentarerna. Så jag håller med dig, Bengt, borde ju inte vara svårt tekniskt att få till det.
 

sture

Aktiv medlem
Nej bort med räknaren helt och hållet!
Här finns medlemmar som tydligen sätter i system att tacka för varenda kommentar i stort sett. Och varje gång tickar det i räknaren. Har påpekat detta för ADMIN utan åtgärd. Är det fler än jag som vill ha bort räknaren?:confused:
 

avslut11

Aktiv medlem
Här finns medlemmar som tydligen sätter i system att tacka för varenda kommentar i stort sett.
Jag håller med dig, Sture. Jag tog upp detta i en tidigare tråd, att detta med att tacka för varje som kommenterat gör ju att det "tickar" i räknaren.. Jag tycker att man borde göra så att fotografens egna kommentarer INTE räknas in... vilket jag påpekat i en tidigare tråd. Men nu är det som det är ;)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Idag tycker jag inte det spelar någon större roll om egna kommentarer syns i sammanställningarna eftersom statistiken mest är en kul grej som inte skall tas på något större allvar. Bra att den är ganska djupt nedgrävd i webbplatsens hierarki dessutom, jag gissar att de flesta knappt vet om att den finns.

Däremot har ju någon tidigare föreslagit att flitigt kommenterande skall premieras med möjligheter att lägga in fler bilder. Och då blir det ju en annan grej, då blir det genast viktigare att det faktiskt är relevanta kommentarer på andras bilder som premieras.
 

avslut11

Aktiv medlem
Okej, man kan tycka att det inte spelar någon roll, detta med statistiken bryr jag mig heller inte om, men ibland, iaf tycker jag så, känns allt tackande efter varje bild liite onödigt.

Jo, det blir en helt annan grej om man ska premieras för att vara en flitig kommenterare, då ska ju inte alla "tack" och ":)" + alla andra egna kommentarer räknas in där.

Jag är absolut för detta med att kommentera mera - på andras bilder då förstås :p
 

Pixel

Avslutat medlemskap
Håller med till 100%, kommentar på egen bild är helt missvisande som gör statistiken helt värdelös tycker jag även om statistiken är en kul grej för att citera Jim.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Sådärja, nu har ni påtalat det där tillräckligt många gånger för att jag skall få tummen ur... ;)

Nu räknas endast andras kommentarer, och jag har kört igenom alla liggande kommentarer också och justerat räknarna. Förhoppningsvis har jag inte pajat något, men det lär ni upptäcka snabbare än mig så maila om det är något.
 

Mr P

Aktiv medlem
Christer nu gjorde du mig förrvirrad...:)
såg att siffrorna ändrats antog att det va ändrat med tanke på hur disskutionerna hr varit lite varstans, men eftersom jag inte såg någon notis om ändringarna från er administratörer någonstans så tänkte jag gå in här och ställear det som fråga. Så ser jag jag att ändringen är medelad här...kanske finns fler som är förrvirrade och tror att någonting är galet som inte hittar in här?
 

xxx

Guest
Perfekt!

Christer!

Bra att egna kommentarer inte räknas med på topplistorna eller övriga ställen! Måste också passa på och tacka för denna fantastiska sida - bästa på nätet och i stort sett den enda jag överhuvudtaget besöker numera!

Hälsningar
Fredrik
 

johanh

Aktiv medlem
Jepp, för mig funkade det i alla fall. Antalet kommentarer som mina bilder fått sjönk i och med att mina räknades bort. Innan jag läste att Christer fixat det blev jag förvånad, nu förstår jag. Bra gjort!
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det bjuder jag på, johanh :D

Men jag har samma antal som förut. Och jag har gett MASSOR av kommentarer på mina egna bilder. Tror jag i alla fall.

Och dessutom har jag samma siffra på totalantalet som förut, och antalet på statistiksidan är samma. Borde det inte uppdateras på alla såna ställen så att inte kommentarer på egna bilder räknas?
 

Pixel

Avslutat medlemskap
Mina kommentarer på egna bilder reducerades från ca 155 till 120 så jag är en bland de "lyckligt utlottade":D

Men jag är också tveksam till att det hänt något på statistik-sidan:(

/Björn
 
ANNONS