Annons

Dynax 7 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Makro

Medlem
Har varit lycklig ägare till en Dynax 7 a i drygt en vecka nu, härlig kamera förresten.
Ända tills den skulle returspola första rullen.
Ett litet "knorr var allt det blev, sen slocknade
displayen. Stängde av och satte på kameran flera gånger, bytte batterier- samma visa.
Jag plockade ut filmen efter instruktioner och konstens alla regler och satte i en ny film, men
kameran bara gjorde samma lilla "knorrande från motorn med följd att filmen inte laddades.

Är det någon annan som haft liknande problem?

Tilläggas skall att den inte har blivit tappad eller fått stötar och inte blivit våt eller ens
fuktig.

/Ledsen Martin
 

Maverick

Aktiv medlem
Nupp, aldrig haft problem med min heller. Dock kan jag tycka att den är lite kännslig när man laddar film och det är ganska ofta det blir fel och man får öppna och ladda om.

Låter som ett jobb för den otroligt "snabba" verkstan som skickar det mesta till tyskland för att få saker och ting gjorda.

/Maverick
 

Liza

Aktiv medlem
Jag har gått tillbaka till affären och reklamerat den omedelbart - ingen lagning om den är ny, de ska byta din kamera.
Låter som motorn och/eller matningen och du ska inte acceptera problem med dem på en ny kamera.
Just matningen har jag haft problem med på alla mina tre Minoltor men de har å andra sidan haft det tufft innan problemen började.

Eva som är vansinnigt förtjust i sin 7:a
 

Makro

Medlem
Det slutade väl iaf. Jag returnerade kameran och Cyberphoto skickade mej en ny, tur och retur på en vecka.

/Martin
 
ANNONS