Annons

Ägare av Pentax *istD - finns ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Finns det över huvud taget någon i Svea Rike som har investerat några tusen Riksdaler och inhandlat sig en Pentax *istD, och således kan berätta något om denna lilla kreation?

/Joakim
 

mollan

Aktiv medlem
Finns det någon nu som köpt sig en *istD???
Jag tänkte beställa en från staterna nu när dom sänkt priset med 500dollar.
Är det överhuvudtaget någon som provat/köpt den som har något att säga om den?

Jag har bara klämt på den lite och vet att den är rätt liten.
 

mollan

Aktiv medlem
om man redan har pentax och inte vill köpa nya gluggar så gör inte pris skillnaden så mycket tycker jag.
Och 1630 usd för huset och 16-45 gluggen med moms och frakt blir runt 15500 om jag inte ränkar helt fel.
Pentax scandinavia kniper om sin sänkning. Den lär väl komma, men frågan är då om man får den billigare i staterna ändå?
 

Liax

Aktiv medlem
Men hur blir det med tullavgiften?? Läggs inte den på? I så fall rör det sig väl om några tusen!?

/Joakim
 

mollan

Aktiv medlem
digitalkameror är tullfritt. men jag vet faktist inte hur det blir om man beställer paketet med 16-45 objektivet
 

morberg

Aktiv medlem
Tullavgiften är det lilla i sammanhanget. Det stora är momsen på 25% som alltid ska betalas vid import utanför EU. Om inte paketet slinker igenom tullen vill säga.
 

mrsandin

Aktiv medlem
Tjena!

Testade den nu i helgen. Men bara att skjuta bilder, ej att se resultatet. Kan säga att den är betydligt mindre än min EOS 10D. Kvalitetsintrycket är helt OK tyckte jag, inte riktigt lika ergonomiskt utformad som EOS 10D eller Nikon D100 men får godkänt ändå.

Displayen tycker jag de kunde ha lagt lite mer kraft på också.

Men det var bara en snabbtest så detta är första intrycket. Jag testade den med batteripacket/vertikalgreppet.
 

.Z.

Aktiv medlem
Min bästa kompis har den & jag tycker faktiskt att den är riktigt trevlig, dock åt skogen för dyr...

Några handhavandemissar finns men om man vill ha en lite kompaktare kamera som dessutom kan ta äldre manuell focus-optik(!!!) och kan leva med att den inte riktigt når upp i toppskiktet vad det gäller upplösning, då tycker jag att den kan vara nåt.

Fyrvägsväljaren bakpå är mycket dålig & batteriluckan känns som ett skämt, för övrigt så är kvalitetskänslan ok.

Jag är negativ till ovanstående punkter samt priset men trivs annars mycket bra med den & tycker inte att dessa två missar är något som gör att man bör avråda till köp, om man som jag dessutom är intresserad av att köpa gammal, billig MF-optik så är den riktigt bra! Tycker dock att den borde vara billigare än 10D & D100...

Larsa
 
ANNONS