Annons

Dominikanska Republiken

Produkter
(logga in för att koppla)

hjahen

Medlem
Hej!

Detta verkar vara rätt ställe att fråga på!

Om ett par veckor åker jag till Dominikanska Republiken. Finns det någon som har några tips om bra och spännande platser att åka och fotografera?
 

david-feldt

Aktiv medlem
Jag var där för 5 år sedan, bodde utanför en liten by/stad som hette Las Terrenas. Las Terrenas ligger på en halvö som heter Samana-halvön. I mitten så ligger en liten bergskedja som man måste ta sig över för att komma över till Las Terrenas. Vyn från dom vägarna var helt fantastisk, man såg över hela Samana bukten. Där kan man även se knölvalar i samma tid som du är där. Sedan har man en av världens vackraste strand som heter Playa Rincon. Sedan finns också "Bacardi Island" (Cayo Levantado). Akta dig för försäljarna bara. Även om jag inte var inne i den första kyrkan i den nya världen, så är den en attraktion (Bör ha långbyxor, eller nåt som skyddar för benen). Den ligger i Santo Domingo. Sen så finns mycket annat att göra. Det var jag gjorde när jag var där. En mycket trevligt land och mycket trevligt folk, om dom inte är försäljare. Jag skulle köpa en väldigt massa mörk dominikansk rom. Den bästa i världen enligt min mening. Slår Bacardi med hästlängder.

Det är bara att fråga om du vill ha mer info.

http://www.dr1.com
http://www.popreport.com

/David som längtar tillbaks till El Portillo
 

olle_sandstrom

Aktiv medlem
Kan bara hålla med om Bacardi Island... ojojoj ett sånt härligt ställe. Riktigt feta vågor från atlanten på ena sidan och lite lugnare bara ett stenkast därifrån. Fin sand och klart vatten, oj vad man längtar tillbaks. :)
 

Jesper K

Aktiv medlem
När vi var på Dominikanska för några år sedan sades det att "Bacardi Island" hade köpts av någon privatperson och skulle stängas för allmänheten.. Vet dock inte hur det gick med det..Men fint var det...Men lite överreklamerat tycker jag nog ..och VÄLDIGT jobbiga försäljare.
I övrigt så är ju en tur upp i bergen en upplevelse, man kommer väldigt nära folket som bor utefter och i stort sett på vägen.Och naturen är storslagen, den första Jurassic Park-filmen spelades in där.
Jag skulle inte rekommendera hyrbil, dom kör som dårar!!!
Vi var inte i Santo Domingo, men i Santiago (hette den så?)som är öns andra stad.
Inte så märkvärdigt tycker jag.
Väldigt varmt och en massa handikappade som tiggde på gatorna. Ganska jobbigt.
Sedan det här att folket ska vara så trevligt..Det är lite av en myt tycker jag.
Jag upplevde dom flesta som ganska tvära och misstänksamma mot turister.
Men visst det är en häftig ö, vi har varit där två gånger.
Ett tips är att besöka en cigarrfabrik!
Jesper
 

hjahen

Medlem
Tack för svaren.

En sak jag ska försöka träffa med kameran är just knölvalarna, som tydligen ska komma in för att leka runt när vi är där. Det kan ju definitivt vara något för kameran! Att åka upp i bergen låter ju inte heller som en tokig idé.

Som sagt; tack för svaren!
 
ANNONS