Annons

A B C D E F G H

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
Jättebra att man kan söka på fotografer nu... men ingenting händer när jag klickar på bokstäverna...

Är det bara min browser eller något fel?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är lite slarvigt implementerat ser jag - det går endast att hoppa ner till de bokstäver man fått träff på, dvs "W" funkar endast om en med "W" i efternamnet hittats. Men det kan man ju inte veta innan man klickar. Skall fixa det.

Helst borde ju inte ens "W" stå med om det inte fanns en med den bokstaven i de framsökta, men det är lite tekniska dilemman med en sådan lösning. Men det är kanske är bästa sättet ändå, vad tycker ni?

Nyfiken: det är ju hopp neråt i listan över de fotografer som hittats med frågan som avses - man får väl inte intrycket att man skall se alla på "W" på man klickar på den bokstaven? Isåfall måste jag förtydliga.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Jag upplever samma fel och jag menar om man skriver en sök på bokstaven A borde man få upp alla vars namn börjar på A.
Eller är det bara jag som tycker det?
Om inte sök-funktionen fungerar till 100% så är det bara att fixa den, eller dumpa skiten.


NIKLAS:confused:
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Så du uttrycker dig... Klart den funkar ;), det här handlar om gränssnittet.

Skriv bara "Efternamn: A" så får du det du vill. Men skriver du dessutom "Län: Dalarna" så får du alla på "A" i Dalarna. Dvs inte längre alla.

Det enda bokstäverna gör på resultatsidan är att hoppa nedåt i en potentiellt lång lista

Däremot kan man ju tänka sig en snabbsökning - dvs bokstavslänkar på själva söksidan, som alternativ till formuläret. Men hur ofta söker man egentligen alla på "A" tex?

Nä jag skall nog fixa så att bokstavslänkarna på resultatsidan återspeglar de begynnelsebokstäver som finns med i sökresultatet istället för att visa alla bokstäver.
 

Dagobert

Avslutat medlemskap
Vet inte riktigt om den här hör hemma här???

Men i alla fall... Det finns lite koppling...;)

När man har sökt på en person och får se den personens info, skulle man inte kunna lägga in vart i landet han/hon bor, typ vilken stad???
Och den primära frågan var egentligen om det finns möjlighet att få se hur länge en medlem har varit medlem??? Vet inte riktigt varför jag vill ha den funktionen men det känns som att jag saknar den nu när jag kom på att den inte finns!!! :eek:

Mvh :cool:
 
ANNONS