Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kostnad för service av objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

dl_4711

Aktiv medlem
Jag står i begrepp att köpa en begagnad Nikon och ett par medföljande objektiv. Säljaren anser dock att det objektiv jag är mest intresserad av behöver servas (smörjning, justering, rengöring och allmän genomgång). Vad kostar sånt? Är det fasta priser, får man veta priset när man lämnar in objektivet eller beror det på vad som behöver göras?

Jag bor i Stockholm och objektivet är ett Sigma telezoom-objektiv, ifall det spelar någon roll.
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Jag brukar lämna in mina objektiv på Lasses kameraservice som är auktoriserad Nikonreparatör, om han tar sig an Sigmaobjektiv jag inte men kan tänka mig att han inte har reservdelar på lager.
Hade min 300/2.8 inne på service för några veckor sen.

Här får du en hum om priserna kanske..

Byte av låsklack på motljusskydd
Justering av bländararm&fokuseringsringar
Översyn och rengöring
Byte av täckglas avståndsmätare

Reservdelar 260:-
Jobb 1125:-

Total inkl moms 1740:-

Inte helt gratis men i ditt fall OM du bara behöver en översyn så borde det inte bli så dyrt men är det ett par objektiv som ska ses över blir det nog någon tusen lapp eller kanske ett par.
Vad säljaren tycker och vad servicemannen tycker kan nog skilja sig åt en aning.

Ring och fråga vad timpriset ligger på.

Lasses kameraservice Tel 08-7155445
 
ANNONS