Annons

Vattenskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

arghe

Medlem
Har precis hittat fotosidan.se och här kommer mitt första inlägg.

Jag är på jakt efter någon typ av vattenskydd till systemkamera.
Paddlar mycket kajak = mycket vatten, vilket ju inte är så bra för kameran.
Har kollat lite på Ewa-marine ("plastpåse-hus")
men har hört det bara är skräp. Synpunkter eller förslag på alternativ vore trevligt.
 

PeW

Medlem
vattentät fotoväska

Vill du ha helt tätt. Själv använder jag en fotoväska med rullöppning som är vattentät ifrån en firma som heter Ortlieb. dom gör väskor för friluftsliv. Kameran är då bara oskyddad när man fotar. Väskan har även ett bärsystem som gör att man kan ha den på bröstet vid vandring mm.
Använder denna väska flitigt. Paddlar mycket själv, kolla gärna mitt album med paddelbilder.

Kolla även in Ortliebs hemsida
http://www.ortlieb.de

Peter
 

arghe

Medlem
Vattentäta packsäckar från Ortlieb använder jag redan för att förvara utrustningen i sittbrunnen. Jag är mer på jakt efter ett vattentätt fodral som kan sitta på kameran hela tiden, utan behöva oroa sig för regn, vågor och resten av Östersjön. Jag var nog lite otydlig i frågan, men tack ändå.
 

Northern Star

Aktiv medlem
Köpte för ett antal år sedan en "plastpåse" i tjock genomskinlig plast från Ewa-Marine.
Den är helt vattentät & har riktigt glas för objektivet & en list på sidan där man sticker in & ut kameran.
Helt suverän, vattentät & billig.
Har för mig att jag betalade under 1000:- för påsen som var specialgjord för Canon Eos5.

Har även använt den för dykning ner till ca 25m.
Plats för blixt & instick för avtryckarfingret.
Använder det ofta i extremt dåligt väder.

Tyvärr vet jag inte ifall de finns kvar på marknaden.
 

arghe

Medlem
Klockrent!

Positiv till ewa-marin, det är bra. Har du lite mer synpunkter? Var köpte du "påsen" ?
 

arghe

Medlem
Tack för alla svar! Ni är verkligen snabba här i forumet.
Hittade tyvärr inget på Safaricamp, det verkar nästan som om det inte är några svenska företag som tar in Ewa-marin.
Jakten går vidare...............
 

Ingo

Aktiv medlem
Enligt Ewa-marines hemsida www.ewa-marine.com: (ang. svensk importör...)

"presently no official distributor.
Dealers please order directly with the factory.
Ms Renate Hübner"

/Ingo
 
ANNONS