Annons

gamla objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

timdexenius

Medlem
jag har nu ca:8 objektiv, vill helst inte sälja o köpa nya om jag ska köpa en ny kamera.. hur vet man om objektiven jag har passar till digitalkamerorna... har letat om och om men hittar ingen information om detta.

se min kameraväska för att se objektiven..

ngn vänlig själ?

/tim
 

Finland

Aktiv medlem
timdexenius skrev:
jag har nu ca:8 objektiv, vill helst inte sälja o köpa nya om jag ska köpa en ny kamera.. hur vet man om objektiven jag har passar till digitalkamerorna... har letat om och om men hittar ingen information om detta.

se min kameraväska för att se objektiven..

ngn vänlig själ?

/tim
Hej, har gluttat i din k-väska och....
Är inte 100 klar på detta, men du bör kunna använda de flesta av objektiven på en Nikon modell D någonting, men bara i manuella läget. Alltså bara M-läget överallt, både på AF:en och på eponeringen!
 

MattiasL

Aktiv medlem
Är ej heller helt hundra, men tämligen säker på att de skulle funka på Nikons digitala proffshus D1/D1x/D1H/D2H, men inte på de billigare D100/D70.
 

timdexenius

Medlem
tack

tack, men då e d bara att börja spara till en sådan modell!

kommer ju iof fråga den jag köper av så jag e 100 men det e alltid bra att veta!

/tim
 

objernulf

Aktiv medlem
Jag är säker och så här är det:

Dina manuella objektiv fungerar med ljusmätning i läge M och A med Nikon D1, D1X, D1H och D2H.

De fungerar utan ljusmätning i läge M på D100, D70, Fuji S1, Fuji S2 och Kodak 14n. Detta gäller troligan alla kommande modeller också.
 
ANNONS