Annons

NY! Fuji S3-Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Det ser mycket trevligare designad ut än S2-Pro!
Inbyggt vertikalgrepp och mjukare, snyggare linjer.
Japp..den ser riktigt trevlig ut tycker jag oxå.
 

carpelux

Aktiv medlem
Det ska bli spännande att se om den verkligen har större kontrastomfång än kameror med vanlig CCD.
Som jag skrev i en annan tråd har den ju inte direkt fått stående ovationer på Dpreviews fuji-slr forum men personligen skulle jag mycket väl kunna tänka mig en.
 

froz

Medlem
Sätter mitt hopp till att de kan pressa ut de maximala ur denna sensor. Kanske inte så förvånande men har blandade känslor över ccd storleken. Hade gärna sett en större, säg 1,3x.

Vad gäller utformningen verka den tagit ett stort kliv, ser ganska sexig ut om jag får säga. Kontrollerna verkar fått bättre placering m.m.

Väntar med spänning på uppgifter om dess hastighet, buffertstorlek och bildmässig prestanda.
 

divander

Aktiv medlem
Jag hoppades på att de skulle bygga S3pro på Nikons F100. Lite tåligare och robustare än F80. Men de verkar gilla F80 och kör vidare på den.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag gissar på samma pris som för S2-PRO...(16 000:) om inte på en gång, så väldigt snart efter lanseringen.

Blir nog väldigt svårt att sälja en S3-PRO för 20 000:- när D70 kostar hälften (!).
 

RolandM

Aktiv medlem
Å så slipper man köpa ett separat batterigrepp för dyra pengar för att få den andra avtryckaren. Jag tror att Nikon och Canon tjänar bra på sina tillbehör.
 

sagan

Avslutat medlemskap
RolandM skrev:
Å så slipper man köpa ett separat batterigrepp för dyra pengar för att få den andra avtryckaren. Jag tror att Nikon och Canon tjänar bra på sina tillbehör.
Nikon lär inte tjäna några pengar på vertikalgrepp till D70 iaf..det finns inget.
 

patrik-skoglow

Aktiv medlem
Det som jag tror kan utgöra en ev prisskillnad är att dom kan ha en bättre slutare på S3:an, pratade lite med Scanidinavian Photo i Mölndal och tydligen så är D1H testad och granterad upp till 3-400 000 exponeringar kontra D100:s 20-25 000 exponeringar.

Det tar ett bra tag innan man kommer upp i 20 000 bilder men ändå, det är ngt som jag värdesätter. Sedan är ju det där med ett vertikalgrepp som gör att det blir lite dyrare. Hursomhelst vill jag ha en D2H, men plånboken tar livet av sig om jag pratar högt om det, så...
 

Agrynnis

Medlem
Kanske skulle man tagit ett steg till och lagt in bluetooth direkt - det borde vara ganska enkelt med all erfarenhet man skaffat från mobilsidan.
 
ANNONS