Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital Dynax 7 Officiell!

Produkter
(logga in för att koppla)

bjornt

Aktiv medlem
Härligt!

Tyska minolta har släppt lite info:

http://www.minolta.de/wysmin/minfotowys.nsf/WYSFrameset1?Readform&JScript=1&

Siten är riktigt slö, så här kommer babelfish översättningen:

Digital mirror reflex camera of Konica Minolta with innovative anti-hooks technology Compactly, handily, technically optimally equipped with everything that an engaged photo amateur wishes itself, the Dynax 7 offers a success model of Konica Minolta within the range of the mirror reflex cameras. The ideal basis thus for a camera with new innovative technology - one imagined with Konica Minolta - and developed a digital mirror reflex camera on this basis. 6 megapixels the chip (APS C-format) offers, which permit AF bayonet the use of all objectives, which also on the similar Konica Minolta mirror reflex cameras, e.g. the Dynax 7 fit. And as particularly highlight is the camera with one anti-hooks system equipped, which already admits DiMAGE A1 and a2 by the models became. This makes blur-free photographs possible themselves under unfavorable conditions. This technical innovation is unique in this form with mirror reflex cameras and was so far only for much money in connection with expensive objectives to be had. All friends of Konica Minolta cameras may be thus strained, if in the next weeks over this camera admits further details become.
 

hansen2

Aktiv medlem
6-megapixel-kameror har ju funnits på marknaden ett tag nu -> Minolta är fortfarande efter konkurrenterna.

/Johan
 

bjornt

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
6-megapixel-kameror har ju funnits på marknaden ett tag nu -> Minolta är fortfarande efter konkurrenterna.
Jo, de kan ju inte vara bäst på allt ;)

//Björn - glad som en bara den att de behöll kompatibiliteten med befintliga objektiv. Som numera har IS :D
 

sagan

Avslutat medlemskap
hansen2 skrev:
6-megapixel-kameror har ju funnits på marknaden ett tag nu -> Minolta är fortfarande efter konkurrenterna.
De har något ingen av konkurenterna har, AS!

Helt briljant att bygga in bildstabilisatorn i huset!

En eloge till Minolta! (även om de borde kommit med en D-SLR långt tidigare).
 

TBone

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
6-megapixel-kameror har ju funnits på marknaden ett tag nu -> Minolta är fortfarande efter konkurrenterna.

/Johan

Ja, för det är ju endast antalet pixlar som är intressant på en kamera, allt annat är helt ovidkommande... ;-)

/Magnus
 

hansen2

Aktiv medlem
sagan skrev:
De har något ingen av konkurenterna har, AS!

Helt briljant att bygga in bildstabilisatorn i huset!

En eloge till Minolta! (även om de borde kommit med en D-SLR långt tidigare).
AS .... bara mer som kan gå sönder och Minolta har ju inte precis utmärkt sig vad gäller service.

Jag tar mycket hellre en lågbrusig kamera a'la Canon EOS 10D.

/Johan, fd Minoltafanatiker
 

sagan

Avslutat medlemskap
hansen2 skrev:
AS .... bara mer som kan gå sönder och Minolta har ju inte precis utmärkt sig vad gäller service.

Jag tar mycket hellre en lågbrusig kamera a'la Canon EOS 10D.

/Johan, fd Minoltafanatiker
Jag är ingen Canonfanatiker så jag skulle kunna byta..men det blir ju rätt besvärligt när objektiven inte passar.

Sen hänger det ju inte bara på AS..får väl se vad kameran presterar i övrigt oxå.
 

hansen2

Aktiv medlem
Någon som hittat officiell info någon annanstans. Jag hittar inget på tex Minoltas Europasajt eller DPreview.com - är det en groda kanske ?

/Johan
 
ANNONS