Annons

Fjärilshuset Haga Stockhom 21:a feb

Produkter
(logga in för att koppla)

ansa45

Aktiv medlem
Jag tänker besöka Fjärilshuset i haga på lördag igen. Det skulle vara trevligt om några fler ville följa med. Kl 11 öppnar dom så det vore väl en lämplig tid att träffas i så fall.

Hoppas att det är någon mer som har lust att följa med.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag kommer förbi en stund, man måste ju utnyttja sitt årskort ;) och öva upp sig innan fjärilar och andra kryp vaknar till liv ute i naturen.

Om någon helt saknar erfarenhet av macrofoto, men ändå vill prova på, så kan jag göra en liten genomgång av hur saker funkar och vad man kan tänka på.
 

gameburg

Aktiv medlem
hmm, tror jag kan. Har några bild-idéer jag skulle ta om då de inte blev helt lyckade sist.
Den här gången ska jag dock inte "motionera" så mycket innan, man blev ju varm ändå därinne;-)

/Patrik
 

Proboarder

Aktiv medlem
Hustomten skrev:
Jag kommer förbi en stund, man måste ju utnyttja sitt årskort ;) och öva upp sig innan fjärilar och andra kryp vaknar till liv ute i naturen.

Om någon helt saknar erfarenhet av macrofoto, men ändå vill prova på, så kan jag göra en liten genomgång av hur saker funkar och vad man kan tänka på.
alright :D
 

ansa45

Aktiv medlem
Janne, det skulle vara trevligt med en liten genomgång om vad man behöver tänka på vid macrofotografering. kan vi inte säga att vi träffas i fiket kl 11 för en kort genomgång?
 

sjohan

Aktiv medlem
Jag bor ju inte i stockholm så tyvärr kan jag inte följa med men jag har tankar på att ta mig till fjärilshuset i göteborg istället. Hur "tama" är fjärilarna? Hurpass nära kommer man? Är det zoom med hyfsad närgräns som gäller eller 50mm och mellanringar?
 

sjohan

Aktiv medlem
Trevligt. Då får det bli att knalla dit en dag med 50mm och kanske nån mellanring el så. Mina andra gluggar är inte direkt dom skarpaste så.. Tacktack
 

Roben

Aktiv medlem
Mellanring är BRA!
Undrar var jag har min...

Stora stativ är tunga att släpa på.
Enbens räcker långt för ljuset är bra.

Det är 80% luftfuktighet och man blir kladdig även om man bara har en gul t-tröja.

Fotoalternativen är att köra frihandsfoto och fånga rackarna i flykten, att plåta en sömnig en som sitter eller att ställa in utrustningen mot en given plats och vänta.


Rob
 

sjohan

Aktiv medlem
Tack för tipset. Ska rota fram enbensstativet och mina svalaste kläder. Kanske ska skutta dit i kortbyxor och t-shirt fast då lär man frysa en hel del på vägen dit :)
 

RolandM

Aktiv medlem
Blev förhindrad förra lördagen, så jag skitar på att dyka upp på lördag kl 11 vid fjärillshuset.

/Roland - vårdar sin förkylning tillsvidare
 

gameburg

Aktiv medlem
Som vanligt kan jag inte låta bli att gå upp tidigt på lördag (sova kan man göra senare i livet;-). Jag blev inspirerad av Annika Ekeberts bilder på hägrar och tänkte åka till råstasjön på morgonen vid 8-blecket och plåta lite innan fjärilshuset öppnar.

Om det är någon som vill hänga med är ni välkomna.
Åker från Åkersberga till solna om ni vill bli hämtade ngnstans på vägen.
Maila eller ring 070-7680233.

Mvh
Patrik
 

gameburg

Aktiv medlem
Japp, smällar man får ta;-)
Kommer elda på ordentligt med värme i bilen på vägen tillbaka till haga, så kanske jag klarar mig hyfsat (eller inte)!
 

Proboarder

Aktiv medlem
gameburg skrev:
Som vanligt kan jag inte låta bli att gå upp tidigt på lördag (sova kan man göra senare i livet;-). Jag blev inspirerad av Annika Ekeberts bilder på hägrar och tänkte åka till råstasjön på morgonen vid 8-blecket och plåta lite innan fjärilshuset öppnar.

Om det är någon som vill hänga med är ni välkomna.
Åker från Åkersberga till solna om ni vill bli hämtade ngnstans på vägen.
Maila eller ring 070-7680233.

Mvh
Patrik
Jag e sugen! :D
Centralen? går det att mötas vid tro?
 
ANNONS