Annons

Vill du bli min kompis?

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Japp, nu har du chansen. Det enda jag kräver är att du bor i Stockholm och äger samtliga följande objektiv (+/- 2):
Canon EF 14/2,8L, 16-35/L, 70-200/2.8 IS, 180/3,5L Macro, 300/2.8L (alt 4L) och 400/5.6L. 600/4L IS skulle vara roligt också.
Maila mig för mitt mobilnummer.

:)

/bjanha
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tyvärr...

17-40/4L istället för 16-35/2.8L
70-200/2.8L istället för 70-200/2.8L IS
100/2.8 Macro USM istället för 180/3.5 Macro USM
300/4L istället för 300/2.8L
EF 1.4x II istället för ett 400/4.6
EF 2x II istället för ett 600/4L IS
Strövelstorp istället för Stockholm...

Inte många rätt där inte...
 

Jeppe

Aktiv medlem
Gunnar D skrev:
Vem vill vara kompis med en Canonägare?
Prova på dom mer obskyra sidorna på nätet ;-)
Ja, eftersom de konkurrerande föetagen inte klarar av att utplåna Canon så verkar det som om antagonisterna får försöka istället ;p

Hehehe....

/Jeppe - femtekolonnare
 

Haraldus

Aktiv medlem
Erinrar mej en egenskapsblankett för inköp av kreatur som en bonde visade mej. Där fanns mått över manken, längd inklusive svans, kullig eller ej, brokig eller ej, fertilitet och kg smörfett/år samt kynne. Det senare angavs med plus eller minus. Han hade köpt en ko med fina värden men med minus vad gäller kynne och denna ko ställde ständigt till förtretligheter i ladugården…
/Harald
 

_lkerdun

Aktiv medlem
Haraldus skrev:
Erinrar mej en egenskapsblankett för inköp av kreatur som en bonde visade mej. Där fanns mått över manken, längd inklusive svans, kullig eller ej, brokig eller ej, fertilitet och kg smörfett/år samt kynne. Det senare angavs med plus eller minus. Han hade köpt en ko med fina värden men med minus vad gäller kynne och denna ko ställde ständigt till förtretligheter i ladugården…
/Harald
Tyckte jag var en perfekt jämförelse av det komiska över "bjanha":s förfrågan. Litet av en teknik/optik-"kvotering".

Han kanske inte får så många "kompisar" heller, ens de som kvalifiserar sig...

Mig får i stort sett vem som helst, som har liknande grundliga mänskliga värderingar som mig, vara kompis med. Vad som "krävs" är respekt.
 

_lkerdun

Aktiv medlem
bjanha skrev:
Japp, nu har du chansen. Det enda jag kräver är att du bor i Stockholm och äger samtliga följande objektiv (+/- 2):
Canon EF 14/2,8L, 16-35/L, 70-200/2.8 IS, 180/3,5L Macro, 300/2.8L (alt 4L) och 400/5.6L. 600/4L IS skulle vara roligt också.
Maila mig för mitt mobilnummer.

:)

/bjanha
Är det arbetskompanjon du jagar efter, eller en "polare"?
 

matnyttige

Aktiv medlem
Vad är det för ljussvaga objektiv du är ute efter? De är ju mer för mörkrädda mesar!

//Mats som har tre (Canon) objektiv som är ljus-starkare
 
ANNONS