Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gammal Jaktbild, S/V, stora korn.

Produkter
(logga in för att koppla)

raderad12

Aktiv medlem
Bak å fram

Bilden är framkallad bak å fram.
Efter en omgång selektiv gaussisk oskärpa med radie 5 och Max-delta 20, så såg jag det. Vill du ha telefonnumret på vovvens halsband?
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Tekniken går då frammåt, må jag säga. Tank att kunna framkalla film bak å fram! Det gick inte på min tid.
Är det inte snarare så att filmen är kopierad spegelvänd, dvs emusionssidan åt fel håll.
 

DeVille

Aktiv medlem
En variant

Härlig hundminne från forna jakttider kan man tro.

Ganska mycket oskärpa låg över bilden och i synnerhet över geväret så jag har beskurit den så endast hunden kom med.

Har justerat nivåer först och främst, nytt lager med gaussisk oskärpa och fått bilden mindre "hård", färgjusterat åt det röda hållet för att få fram lite gammeldags känsla, la en snabbmask på bakgrunden och använde feather samt gaussisk för att få lite mer djup i bilden. Förstärkte vissa delar på hunden, halsband bla. Sen sist ytterligare ett lager för att minimera kornet en aning.
 

Bilagor

ANNONS