Annons

Teneriffa

Produkter
(logga in för att koppla)

xerxes28

Aktiv medlem
Söker seriös fotohandlare på Teneriffa för att inhandla en Canon-glugg när jag är där.

Nån som känner till nån bra så man inte blir blåst och kommer hem med en billig kopia?
 

davidh

Aktiv medlem
Tjena Jörgen.

Svårt det där. Senast jag var där var det mest indierna på turiststråken som krängde teknikprylar till semestrande äldre par.
Det går att göra riktigt bra dealar hos dem, som jag kan se det. Var grymt påläst om vad du vill ha för produkt/glugg, var stenhård o köp inte bara för att det är liiite billigare, se till och göra en grym affär. Och var beredd på att dom är fan slipade säljare och rätt "pushiga" i sin säljteknik. Där här gäller södra sidan av ön...typ Las Americas o Los Crist...
Annars tror jag inte kopior är särsklit vanliga. Kanarieholmarna har jag hört har bra rykte vad gäller att hålla sig med riktiga prylar, (alltså inga kopior)

Blås upp till Santa Cruz, tar bara 30-40 min...storstad...och där kanske man kan hitta en mer "seriös handlare", om priserna är lika bra får ngn annan svara på!
Men i regel är ju allt billigare om man åker till städer/orter där lokalbefolkningen bor.

Lycka till!
/David
 

tombac

Aktiv medlem
teneriffa

Hej Jörgen!
Själv köpte jag en Nikon Coolpix 4500 på Teneriffa ifjol!Vi bodde i Los Cristianos men där hade man inte kameran i lager-det visade sig att nästan alla handlare(iniska basarer) inte höll"dyrare produkter".Men man lovade att skaffa fram den och det löftet höll!Priset var 730eur-hemma i Finland kostade kameran då 950eur.
I Santa Cruz fanns kameran på varuhuset Maya priset där var 760eur.På Corte Ingles är prisenrna de samma som hemma!
I december var vi i Las Palmas och jag försökte hitta ett ljusstarkt Sigma objektiv(24-70/2.8).Ingen handlare hade några sådana i lager!
Försök på Maya i Santa Cruz där kan det ev.finnas i hyllan!
Själv skulle jag nog köpa objektivet via ngn. tysk näthandel-priserna är oftast lägre där en på Kanarieöarna!/Tom
 

xerxes28

Aktiv medlem
Tusen tack för tipsen! Blev lite misstänksam när jag läste ett gammalt inlägg om just handlarna på Kanarieholmarna och oseriösa sådana.

Ska ju till Teneriffa om drygt två veckor så frågan är ju om man ska skaffa ett innan från Tyskland, så man har det med sig, eller chansa på att hitta ett på plats.

Hur är det med leveranstider från Tyskland? Vart är lämpligt att vända sig? Är det technicdirekt som gäller eller finns det andra?
 

tombac

Aktiv medlem
teneriffa

Hej!
Jag köpte ett Sigma 300/2.8 från AC-Foto.Leveranstiden var drygt tre veckor-kan ha berott på att det var runt nyår.Priset var ca.45% lägre än hemma!!Leveransen fungerade klanderfritt-betalning mot postförskott!/Tom
 

xerxes28

Aktiv medlem
Tackar! Blir till att söka runt lite! Och hoppas att en eventuell leverans kan komma fram innan man åker.
Ska ju visserligen ha ett i vilket fall men vill ju helst ha det med ner!
 
ANNONS