Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

UPPSALA IGEN DEN 16 MARS. PUB-kväll

Produkter
(logga in för att koppla)

virus2u2

Avslutat medlemskap
Hej, alla i Uppsala området!
Detta är en uppföljning på tidigare utlyst fotografering "Uppsala By Night 10/2 "!

Nattfotograferingen uppskattades av de tappra fyra som trots allt dök upp. Vi fikade efteråt och funderade på vad som var en lämplig fortsättning, för fortsätta med fotograferandet tillsammans ville vi! Även alla de som anmält intresse för natt-fotograferingen men fått förhinder har uttryckt olika ide'er och önskemål om olika foto-aktiviteter.
Mitt förslag är därför att det vore bra att samla oss och andra intresserade fotografer till en pub-kväll, för att se om vi kan finna stimulans för vår fotokonst helt enkelt genom att träffas. Vem vet vad som kan hända över en öl?! Den som har bilder som tål ölskvättar kan ju ta med dem och någon annan vill kanske visa sin nya digitalare eller Hasselbladare eller ryska kopia ;-)? Fritt fram för alla initiativ, till och med möjligt att fotografera och snacka bild, således! OK, mitt förslag är således: ]16 Mars, kl 19.00 med samling på UFS lokal . Därefter väljer vi vilket vattenhål som vi ska gynna.

Jag vill gärna se att andra aktiviteter startas under våren och kan tänka mig att försöka arrangera och annonsera följande på FS:
* montera bilder . En kväll som ägnas åt problemet med montering av bilder. Jag kan inte själv, så ge mig tips på någon eller har du en egen metod att visa?
* kvällsfotografering (förhoppningsvis med solnedgång) längs Fyrisåns östra strand kanske?
* storformat. Vi bekantar oss med tekniken och kanske kan vi pröva på ?
Vad tycker ni? Finns andra förslag?
Min tanke är måhända naiv, men att helt enkelt samla intresserade främst genom annonsering på fotosidan.se, vore bra för vårt fotograferande. Flera personer kan förhoppningsvis ta initiativ till denna typ av öppna foto-arrangemang i Uppsala.
Vad tycker ni? Finns andra förslag?

Kåre Bondeson
 
Senast ändrad:

HÄRJEDALEN

Aktiv medlem
Bra initiativ!
Jag bor åt helvete i väg men tycker verkligen om din entusiasm...

Jag ska flytta till Uppsala! ;-)
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
virus2u2 skrev:
Hej, alla i Uppsala området!
Detta är en uppföljning på tidigare utlyst fotografering "Uppsala By Night 10/2 "!
...

...Vem vet vad som kan hända över en öl?! Den som har bilder som tål ölskvättar kan ju ta med dem och någon annan vill kanske visa sin nya digitalare eller Hasselbladare eller ryska kopia ;-)?...
Kåre Bondeson
Hehe, känner mig träffad. Även om det är en Ukrainsk kopia i mitt fall. Jag bokar in och skall fundera och se om jag får några fler idéer. Trevligt initiativ.

/Richard
 

objernulf

Aktiv medlem
Jag hänger på den 16:e! Med pixlar, ukrainsk plåtbit eller japansk skönhet (Nikon). Vi får se.
 

elohim

Aktiv medlem
Om det är någon som är bra på att laga stativ så kommer jag! =)

Näro, men kan jag så kommer jag!
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Visst är jag intresserad!

Hade planerat en annan sak, men det blev inte så.
Tar väl med mig åtminstone en digitalare.

/Lise-Lott
 

Pelar

Aktiv medlem
Jag följer med.
Så långt blir vi:

Kåre
Richard
Olle
Mats (om han hinner flytta)
Carl
Lise-Lott
Peter.
 

elohim

Aktiv medlem
Tänkte bara meddela att jag sitter hemma med feberyra och svullen hals.. råkade väl springa in i dödsinfluensan härom dagen..

Lutar åt att jag blir hemma, men sker ett mirakel så kommer jag!

..så ni vet.
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Jag skulle gärna hänga på men jag vet inte om jag hinner tillbaka till Uppsala i tid, ska på studiebesök på SVT eftermiddagen.

Men jag är gärna på kvälls och storformatsfotografering om det blir av!
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Eftersläntrare kan se vart vi går!

Tråkigt att även fotografer som du kan drabbas på detta sätt, Carl!. Vi ser fram emot ditt bidrag till "famous last pictures" ;).

Vi hänger en lapp på UFS dörr som anger vilket vattenhål som vi valt att gynna. På det viset kan eftersläntrare ansluta sig senare. Jag åker tåg från Falun...så, om jag inte dyker upp så organiserar ni er själva (och lappen på dörren).

Framtida eventuella arr. bör annonseras under Fotokompis forumet, så lägg in en bevakning. Kanske skulle vi öppna en tråd som fyller alla framtida Uppsala arr. som vi fyller på efterhand. På det viset behöver man inte bevaka hala forumet...vi får se på tisdag.
 
Senast ändrad:

Joppe

Aktiv medlem
damn! tur att man såg den här tråden idag! ska försöka komma förbi.

Jättebra initiativ!

//Johannes
 

emtre

Aktiv medlem
Försöker komma förbi jag med :D
ska bli roligt!

/Maria



Kåre
Richard
Olle
Mats (om han hinner flytta)
Lise-Lott
Peter
Johannes
Maria
 

markus

Aktiv medlem
Det låter som en riktigt bra ide. Jag ska försöka komma förbi om jag bara kommer ihåg tiden
 

janc

Aktiv medlem
Tack för en trevlig och givande kväll - det finns potential för ett antal uppföljningar...

Lägger en bevakning på denna tråd så jag inte riskerar missa nästa gång.
 
ANNONS