Annons

Utflykt Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)

Robert_Saers

Aktiv medlem
Nya fotoäventyr!

Hej på er.

Jag är jättesugen på att åka ut utanför stan och ta lite kort. Jag har bil och åker gärna på turer på helgerna. Är det någon som vill med. Själv är jag inte från trakten, så om ni har något ni vill visa, eller något ni vill kolla upp tillsammans med mig så är jag med.

/Robert
 

Robert_Saers

Aktiv medlem
lördag eftermiddag?

Kul att så många redan tittat in här. På lördag tror jag det blir bra väder. Någon som vill ut och fota då?
 

henrik.f

Aktiv medlem
Är du intresserad av att prova fota med studioblixtar? Jag har skaffat mig ett par och tänkte att det kunde vara roligt att ha någon att fundera ut saker och ting med. Jag kan iofs tänka mig att ta med mig grejorna någonstans där det finns bättre utrymme än hemma hos mig men annars blir det för dig att ta dig till Robertsfors.
 

lajun

Aktiv medlem
Jag är lätt med på att åka utanför stan och få lite natur, ev. lite kustlandskap. Har varit söderut en bit och där var det kanon vid kusten "norrmjöle", men är inte från umeå ursprungligen så jag hittar inte så bra.
 

dplz

Avslutat medlemskap
Hade varit trevligt att träffa lite folk i Umeå som är intresserade av foto. Att komma ut och fotografera landsbyggden hade inte varit dumt. Flyttade hit för inte så längesedan så jag hittar inte heller så bra här.
 

igsell

Aktiv medlem
Skriver ett svar så att jag får bevakning på tråden.

Hänger gärna med på en fototur men dock inte i helgen.
 

Marie S

Medlem
Om det blir någon tur till kusten, Tavelsjö, kuperade jordbrukslandskap (t.ex. runt Vännäsby) e.d. kan jag också tänka mig att följa med.
 

DaMoose

Aktiv medlem
Jag skulle kunna tänka mig att följa med, brukar försöka röra mig i skog & mark en del. Alltid kul med lite sällskap.

Är själv ganska grön på det här med fotografering och tar gärna lite tips på saker man kan förbättra. Framförallt så skulle jag vilja förbättra mitt öga för bildkomposition.

/Robert som har bil & stor båt
 

t595sp

Aktiv medlem
När snön har smält och det blivit lite vår så tycker jag att Djäknebölsklinten mellan Djäkneböle och Skravelsjö är väl värt ett besök. Vidunderlig utsikt över stan och med en inspirerande fotomiljö med skravlesten branta klippor och "Anna-Lotta" kammaren som har sin egen historia.

Annars är ju alltid Strömbäck-Kont ett säkert alternativ också.
 

Robert_Saers

Aktiv medlem
I helgen?

Hej

Det här kan nog bli något. Vad sägs om helgen? Jag ska ut och åka skidor en av dagarna, men det är nog inte bestämt vilken än. Tänkte åka Olles spår. Kan man fota där? Annars finns det ju en dag till på helgen! Säg bara till, jag bevakar forumet under veckan.
 

lacamie

Ny medlem
Hej umebor!

Skulle bara säga att det var en rolig idè och att jag ska hålla ögonen öppna på forumet. När något kul dyker upp är jag inte sen att haka på.
Ha en trevlig vecka. Hoppas att det blir lite varmare snart:)
Mvh/Camilla
 

lacamie

Ny medlem
FOTOUTSTÄLLNING- Den 29 Mars kl 19,00, nu på måndag, invigs fotoutställingen "Hjälpande hand" som jag och fyra andra håller i. På Umeå folketshus. Det är vårt projektarbete då vi följt med Anna Kristensen (Ordf vänortsbarn) till Ryssland för att dokumentera hennes arbete på barnhemmen där. Anna kommer att finnas på plats för att hålla en föreläsning samt svara på frågor.
Lennart Holmlund kommer att inviga. Utställningen pågår tom den 7:e april.
Du är hjärligt välkommen!
 

Bent C.

Aktiv medlem
Fotoutställning i Holmsund.

Jag ställer ut ett antal av mina naturbilder från främst Borneo på biblioteket i Holmsund. Bilderna finns från måndag d 29/3 och under april. Ingen inviger, men ni är hjärtligt välkomna dit också.

Bent
 

stensth

Aktiv medlem
Jag kan tänka mig att följa med på något påhitt. Tyvärr kan jag bara varannan söndag, jobbar för mycket nämligen. Söndag som kommer nu är jag ledig om det skulle passa in med någon träff.
Ev lördagar går bra också, men jag jobbar fram till kl 13 denna dag.

Jobbar i Lycksele så lite framförhållning passar mig jättebra.
 

Robert_Saers

Aktiv medlem
Tobias och ni andra,

vad tror ni om söndag. Jag är gärna med. Kanske går att åka någonstans inåt landet då att det inte blir jättelångt hem för Tobias. Jag är gärna med iallafall.

/Robert
 

stensth

Aktiv medlem
Javisst. För mig passar det bra och då främst på förmiddagen fram till lunch ungefär, för sen blir det nog att jag måste arbeta lite till. Annars så bestämmer vi en tid och passar den inte mig så åker jag tidigare.
 
ANNONS