Annons

Efs Goes World Wide Web

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Snapphaneledaren skrev:
Tjenare pojkar och flickor!

Håller på att fixa och trixa med den officiella hemsidan för E.F.S. Har just nu reggat http://www.efs-skane.com som kommer väl att börja fungera om några dagar (vilket innebär att jag måste fixa alla finesser, stavfel och buggar till dess)

På sidan kommer alla registrerade medlemmar att kunna få tillgång till ett medlemsregister, läsa/skapa nyheter, göra mailutskick och få skickat till sig när träffar och annat kommer upp...

Vad som händer sedan är upp till er! Kom med ideer! Jag kör dns-er, databaser och webservrar på egna maskiner på eget nät så den enda begränsninget är bandbredd, så vi lär inte sända live video från våra träffar.... än :)

Nej, nu är det dags att träffa sängen.... Men kolla efter helgen så bör sidan vara uppe!

Väl mött!
Patrik
Jag skulle vilja ha ett större kritikalbum med mer generösa regler än här på Fotosidan. Så att man kan ladda upp lite mer bilder.
 

Johny

Aktiv medlem
Hola Fredrik,

Man måste förståss vara registrerad i systemet för att kunan skapa album osv.. väl där så kan man då skapa album och ladda upp bilder osv.. man kan också bestämma om albumet ska kunna ses av alla, registrerade eller bara jag själv. Man kan också bestämma om besökare ska kunna ge kommentarer och betygsätta eller inte.

Så här ser en del av kontrol panelen ut för användaren

Tjohej..
 
Hej!

Kan mycket väl tänka mig att bygga ut sajten med medlemsgallerier. Men vill påpeka att sajten är till för medlemmar i EFS (även om det inte är svårt att bli medlem, alla är ju välkommna) och är tänkt att hjälpa medlemmarna att hålla reda på möten och saker som rör EFS (utflykter, träffar osv). EFS är inget nytt fotosidan.se utan en sajt för vårt sällskap.

Vad jag menar är att finns det en funktion som gör sajten bättre för Sällskapet så klart att jag bygger ut den.

Väl möt!
Patrik
 

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Snapphaneledaren skrev:
Vad jag menar är att finns det en funktion som gör sajten bättre för Sällskapet så klart att jag bygger ut den.
En intressant funktion kunde ju vara bildgalleri där vi kan lägga in bilder från våra träffar, kanske?
 
Halloj! Det smög in en liten bugg i emailet ni fick tillskickat er där det står att ni ska klicka på länken för att godkänna kontot. Länken pekar på www.efs-skane.org vilket är helt fel ju, det ska ju vara .com Ni kan bara kopiera länken till ett internetexplorers addressfält och ändra org till com.

Jag har lagt upp en ny version på servern så buggen är fixad.... Man ska inte hacka så sent på nätterna, hjärnan är inte riktigt med....
 
(Ni som har sett detta email innan, ber jag om ursäkt, men jag vill nå ut till alla)

Nu finns delar av sajten uppe för er som vill vara med på träffarna. Vi försöker annonsera dom både här och på sajten. Om ni registrerar er så kommer ni automatiskt få ett mail varje gång vi har nya träffar.

http://www.efs-skane.com


Det som saknas, är lite funktioner för våra medlemmar, men dom kommer upp så småningom. Om det går lite trögt så är det för att jag tankar hem 3 filmer på bittorrent och sitter med DC++ igång samtidigt :(
 
ANNONS