Annons

Vernissage - Håkan Ludwigson

Produkter
(logga in för att koppla)

FouFoto

Aktiv medlem
Nu på lördag är det vernissage i Göteborg (bl.a. Hasselblad center, Götaplatsen). Håkan Ludwigson och Hasse Person är värdar.

Mer vet jag inte f.n.
Jag har två biljetter liggandes hemma som jag inte behöver (bortskänkes)

Någon som vet nåt mer?
 

FouFoto

Aktiv medlem
Hittade lite info på Hallandspostens hemsida:

Ludwigson på Hasselblad center


Hasseblad center i Göteborg ska ha en utställning med världsresenären Håkan Ludwigsons verk. "Taken out of context" är titeln på utställningen som pågår från den 20 mars till 9 maj. (TT Spektra)

Den från Göteborg bördige fotografen och världsresenären Håkan Ludwigsons verk visas i utställningen "Taken out of context" på Hasselblad center i Göteborg den 20 mars till 9 maj.
Reklambilder gjorda för Volvo varvas med dokumentärskildringar för den amerikanska resetidningen Condé Nast Traveler, känd för att anlita välrenommerade fotografer.
Hasselblad center vill bland annat visa hur gränserna för fotografiets olika genrer blir allt lösare. Även om det handlar om reklam eller badgäster på franska Rivieran har Ludwigsons bildspråk mycket gemensamt med konstfotot.
Själv har han förklarat att han strävar efter ett personligt bildspråk någonstans i skärningspunkten mellan dokumentär- och konstfotografin och det klassiska fotografiet. (TT Spektra)
 
ANNONS