Annons

D70 med 18-70paket...alternativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
D70 plus:

Sigma 24-70mm f2.8 EX Aspherical DG DF

Tamron 28-75/2,8 XR Di

eller

andra alternativ?


eller vänta på 18-70 som kommer i ""april"" nån gång???
 

Bear

Aktiv medlem
Hoppas inte för april. Hörde av en handlare idag som inte trodde att det skulle dyka upp förrän i maj... :/

Är nybörjare och har inte alla begrepp riktigt klara för mig men... "omfånget, 18-70, vill du inte ha motsvarande nedre gräns istället för början på 24? Knepigt formulerat kanske...
 

lacrits68

Aktiv medlem
hade tänkt kompletera...

...vid senare tillfälle med en typ av ""Sigma EX 15-30/3,5-4,5 DG"" elelr nån vidvinkel zoom...!
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag har en Tamron 28-75/2,8 XR Di...den är mycket skarp redan vid full öppning och över hela brännviddsområdet.
Men den ger ju inte mycket till vidvinkel på en D70 så ett kompleterade objektiv krävs ju.
Förslagsvis en Tokina 19-35 eller en Nikon 18-35:a
Bugetalternativet är givetvis en Nikkor 18-70 istället.
 

Trracer

Aktiv medlem
Beställde en D70 med 18-70't idag från scandinavianphoto. Enligt försäljaren där så fick dom in objektiv till och från, kunde ta mellan 2-6 veckor sa han. Tror dock i min enfald på optiken, så jag väljer att vänta.
 

Bear

Aktiv medlem
Vänta eller inte vänta, det är frågan...

Trracer skrev:
Beställde en D70 med 18-70't idag från scandinavianphoto. Enligt försäljaren där så fick dom in objektiv till och från, kunde ta mellan 2-6 veckor sa han. Tror dock i min enfald på optiken, så jag väljer att vänta.
Står som en åsna mellan två hötappar... Vill ha den jag med men vänta...eller inte vänta...fast vänta...men kanske inte...?
 

Bear

Aktiv medlem
Re: Re: Vänta eller inte vänta, det är frågan...

lacrits68 skrev:
LOL!

känner igen mig själv!
Dagens i-landsproblem? ;)

Kom just på en eventuell lösning...

Beställer med kitlinsen 18-70 och samtidigt en zoomlins som jag kan leka med medan jag väntar på 18-70! :D
Så... Vilken zoom skullre rekommenderas?
Varför heter vissa zoomar "Makro"? Går det inte att fota makro med alla?
 

Trracer

Aktiv medlem
Re: Vänta eller inte vänta, det är frågan...

Bear skrev:
Står som en åsna mellan två hötappar... Vill ha den jag med men vänta...eller inte vänta...fast vänta...men kanske inte...?
Heh, så tänkte jag också...
Men som sagt var så väljer jag att vänta. :)

Nu ska jag bara se om jag kan få ihop finanserna till ett Sigma 70-200 f2.8, tror de kan bli ett bra komplement.
 

wanten

Avslutat medlemskap
Nu vet jag inte var ni bor, men i sthlm så finns det kit i var och varannan fotobutik.

Tog en sväng på stan i går efter jobbet och såg minst tre olika.

Expert på Hötorget, Audio Video Hötorget och Audio Video i Marieberg hade kit iaf.

/Johan
 

popboydeluxe

Aktiv medlem
wanten skrev:
Nu vet jag inte var ni bor, men i sthlm så finns det kit i var och varannan fotobutik.

Tog en sväng på stan i går efter jobbet och såg minst tre olika.

Expert på Hötorget, Audio Video Hötorget och Audio Video i Marieberg hade kit iaf.

/Johan
Jo, men om man vill köpa det lite billigare via internet så är de svåra att få tag på.
 

FredrikB

Aktiv medlem
wanten skrev:
Nu vet jag inte var ni bor, men i sthlm så finns det kit i var och varannan fotobutik.

Tog en sväng på stan i går efter jobbet och såg minst tre olika.

Expert på Hötorget, Audio Video Hötorget och Audio Video i Marieberg hade kit iaf.

/Johan
Jag har just varit nere i city och kollat bl a butikerna runt Hötorget. Inte ett kit så långt ögat når, de verkar gå åt som smör i vårsolen... Expert skulle ha 13990(!) kr för kitet, dvs 10% över t ex Sergelfoto, som tar 12775. Audio Video låg på drygt 13000.

Jakten går vidare...
 

gulan

Aktiv medlem
Besöka någon av fotomarnaden.com's butiker?

Dessa butiker har mycket bra priser och brukar vara snabba på att beställa hem det som de inte har på hyllan.

Ska själv köpa en D70 + Tamron 28-75/2.8 + fjärr + försäkring från dem så snart jag fått betalningen för X-jobbet.

/Gulan
 

FredrikB

Aktiv medlem
Jag frågade på Fotomarknaden i Ringens köpcentrum för någon vecka sedan. Det var 2-3 veckors väntetid där också, dvs leverans efter påsk eller så. Ja, de har mycket bra priser där!
 

FredrikB

Aktiv medlem
Speedy skrev:
Vi låg på 12995:- och säljer de så fort vi får in dem. Dumt att ta mindre betalt om efterfrågan är så pass stor som den är just nu.. =)
Ja, jo, just nu är det ju säljarens marknad vad gäller D70:an. Just nu... ;-)
 

FredrikB

Aktiv medlem
Orkar inte våndas längre.... Beställde just D70:an + 18-70 mm + 512 Mb SanDisk och en CF-läsare från Scandinavian Photo. Nu är det bara att vänta... :)
 

Ralph L

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Vänta eller inte vänta, det är frågan...

Bear skrev:
Dagens i-landsproblem? ;)

Kom just på en eventuell lösning...

Beställer med kitlinsen 18-70 och samtidigt en zoomlins som jag kan leka med medan jag väntar på 18-70! :D
Hur hade du tänkt få tag på huset då? D70 och 18-70:n kommer i samma kartong nämligen, handlarna får inte först huset och sen optiken utan kitet är en helt egen "produkt".
 

Trracer

Aktiv medlem
FredrikB skrev:
Orkar inte våndas längre.... Beställde just D70:an + 18-70 mm + 512 Mb SanDisk och en CF-läsare från Scandinavian Photo. Nu är det bara att vänta... :)
Hah, säkert samma grejjer som jag beställde, D70, 18-70mm, Sandisk Ultra II 512MB åsså en usb2 cf-läsare för typ 160kr eller nått.
 

Bear

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Vänta eller inte vänta, det är frågan...

Ralph L skrev:
Hur hade du tänkt få tag på huset då? D70 och 18-70:n kommer i samma kartong nämligen, handlarna får inte först huset och sen optiken utan kitet är en helt egen "produkt".
Jag pratade med en handlare idag och det lät inte som något problem. Iaf inte nåt som inte kan lösas :)
 
ANNONS