Annons

Slit och släng medlemsskap.

Produkter
(logga in för att koppla)

pettersson

Aktiv medlem
I diverse forum har diskuterats statistik. Hur många som gör ditt och datt. Ni som läst de vet vad jag pratar om.

I en tråd (Kan man fota vad som helst el. dyl.) Diskuterades ett album jag ville se bilderna man diskuterade och sökte på "Rikard" som var fotografen.

Det var inte många Rikard som verkade vara aktiva medlemmar. Någon skulle sälja något i en radannons e.t.c. Jag tippar på att en stor del av fotosidans medlemmar är av typen: bara frågat om en sak i forumet, ska sälja något eller vill läsa/titta på något.

Om man när man registrerade sig kunde välja att få ett slit/släng medlemsskap där man fick alla bfogenheter att läsa allt som vi vanliga medlemmar kann. Men att det sägs upp efter 3 månader, den här typen skulle också lätt kunna bytas ut mot ett vanligt.

Är det något som ni inte får ihop eller tycker låter sjukt, kan ni ju skriva ett inlägg så kan jag försvara mig :D . Jag orkar nämligen inte gå in så detaljerat nu.

Andreas.
 

xxx

Guest
Jag har visserligen för mig att detta diskuterats tidigare någon gång men kanske är det en bra idé?

En annan möjlighet är att gå hårdare fram och automatiskt radera alla medlemmar (efter varning per e-post) som inte varit inloggade (eller på något annat sätt kontaktat administratörerna) på exempelvis 6, 9 eller 12 månader. Men å andra sidan är det väl kanske inget större problem att det finns ett antal icke-aktiva medlemmar på fotosidan?

/ Fredrik
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag förstår inte varför man vill hålla ner antalet registrerade medlemmar? Vad spelar det för roll?

Man skulle ju kunna lägga till ett sökval i medlemssökning (Aktiv inom senaste N månaderna) om det är för att man vill hålla ner träffmängden.
 

pettersson

Aktiv medlem
Skott skrev:

En annan möjlighet är att gå hårdare fram och automatiskt radera alla medlemmar (efter varning per e-post) som inte varit inloggade (eller på något annat sätt kontaktat administratörerna) på exempelvis 6, 9 eller 12 månader. Men å andra sidan är det väl kanske inget större problem att det finns ett antal icke-aktiva medlemmar på fotosidan?

/ Fredrik
Diskuterades i någon tråd, men förslaget blev kritiserat eftersom folk kanske är bortresta, eller vill komma och gå lite som dom vill. Detta skulle ju gå att lösa genom att man kunde skicka ett mail till webbmastern och medela om man ska vara borta en längre tid. Givetvis ska manbli medelad innan man tas bort, inte så kul om man försöker logga in och så står det att man inte finns.

Andreas.
 

pettersson

Aktiv medlem
clindh skrev:
Jag förstår inte varför man vill hålla ner antalet registrerade medlemmar? Vad spelar det för roll?

Man skulle ju kunna lägga till ett sökval i medlemssökning (Aktiv inom senaste N månaderna) om det är för att man vill hålla ner träffmängden.
Om man vill använda t.ex. olle som nickname och det är upptaget av någon jävel som inte har varit aktiv på 1 och 1/2 år. :) Vet inte riktigt men...

Andreas.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Om du skickar en check till oss med många nollor på slutet kan du få heta precis vad du vill :D
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
RE: checken med många nollor!

Hmm, det där låter interessant. Hur många nollor vill du/ni ha på checken? Jag kan be datorn spotta ut ett antal nollor, skall vi säga tio? Fast det blir dessvärre bara nollor före nollorna ändå men det spelar kankse ingen roll?
 

Olle

Aktiv medlem
pettersson skrev:


Om man vill använda t.ex. olle som nickname och det är upptaget av någon jävel som inte har varit aktiv på 1 och 1/2 år. :) Vet inte riktigt men...

Andreas.
Om det är "olle" du vill ha som nickname är det bättre du skickar checken till mig. ;)
 

pettersson

Aktiv medlem
He he...:D
Olle var ett exempel.:D
Jag är nöjd med mitt nickname, men t.ex. när man ska skaffa en email måste man ju ha en siffer kombination med 4 siffror för att få något eget.

Vore ju inte kul om man måste heta "olle1253" när det är någon som heter "olle1252" kan nog lätt ske förväxlingar.


Clindh Eastwood:
Anledningen är väl att jag gillar ordning och reda.;)

Andreas.
 
ANNONS