Annons

Chatt

Produkter
(logga in för att koppla)

Victor

Aktiv medlem
Jag tycker det vore kul om fotosidan kunde öppna en chatt, så vi kan kommunicera med varandra i realtid. Eller vad säger ni?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är flera som velat ha en chatt så vi kan ju prova om det är någon som vill chatta. Den kan ju även användas för direktchat med "celebriteter" om vi arrangerar något sådant framöver.

Jag har skrivit en chatt som jag skulle kunna skruva in här också. Den är "old school", dvs jobbar bara med HTML+refresh av sidan men kräver å andra sidan inga specialsaker typ Java. Kolla in den på http://www.utsidan.se/chat/chatindex.htm
 

skalmac

Aktiv medlem
frågan är väl om folk klarar av att diskutera så direkt, så högljuda diskutionerna kan bli bara här i forumet ibland, för att inte tala om vissa bilder, risken är kanske att det blir pajkastning av alltihopa, men kul hade det varit........
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Fast å andra sidan, jag ser hellre att småpratet försigår i chatten istället för i bildernas kommentarer. Och vi gör ett chatrum som heter "Tuppfäktning" så kan ju de som har diametralt olika åsikter om något försöka göra upp där istället. :D
 

Victor

Aktiv medlem
Jag skulle också vilja se en irc baserad chatt. Som fungerar både via webben och andra irc program ex mIRC.
 

pettersson

Aktiv medlem
jbomelin skrev:



Räkna upp dom, är du snäll. Jag kan nämligen inte komma på en enda :)
Att viktig kunskap försvinner från forumen är en risk, att det skapas en "kompis elit" bland de som är uppkoplade oftare och de som är uppkoplade mer sällan missar saker och blir utanför, sådant har diskuterats förut, sök på"chatt" så finns det ännu fler, visst det finns fördelar också, men vi får inte bortse fån nackdelarna.

Andreas.
 

jbomelin

Avslutat medlemskap
pettersson skrev:


Att viktig kunskap försvinner från forumen är en risk, att det skapas en "kompis elit" bland de som är uppkoplade oftare och de som är uppkoplade mer sällan missar saker och blir utanför

Det vet jag inte om jag tror på. Har jag en fråga ställer jag den hellre i forumet, just därför att fler kan läsa den och svara på den.

Men, men... jag vet inte.
 

pettersson

Aktiv medlem
jbomelin skrev:



Har jag en fråga ställer jag den hellre i forumet, just därför att fler kan läsa den och svara på den.

Sant, men, men... Men tänk dig följande: Ähh... jag orkar inte vänta flera timmar, jag frågar i chatten istället! Jag vet inte, jag är lite kluven, det vore kul, men jag är samtidigt lite rädd för nakdelarna.

Andreas.
 
ANNONS