Annons

Reklambilder!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

uge

Aktiv medlem
Kollade forumlistorna och upptäckte att kategorin: reklam, inte haft ett inägg på minst 30 dagar.
Då denna bildkategori ligger mig närmast har jag lite undringar som vi kanske kan utveckla.

Kort fråga: Har ni några bildfavoriter inom detta område, eller någon reklambild som ni reagerat på under senaste tiden?
 

macmolarin

Aktiv medlem
Jag ser för min inre syn en flicka iklädd klänning hatt och gummistövlar. Hon hoppar i en vattenpöl bredvid en parkbänk. Man ser benen på tre äldre människor som sitter på bänken. Underlaget är grus. Bilden är i sv/v och med ett vackert korn.

Vet inte om detta är en reklambild jag sett eller om jag drömt men det är en fin bild...
 

lotelo

Aktiv medlem
Jag vet inte vad aktsam har gjort med sin webbsida. Jag kommer bara inte in på något sätt nu, men DÄR finns en suverän reklambild. Egentligen är det inte bilden i sig utan i sammanhanget (reklamen/syftet) som är helt suveränt. Bilden föreställer en Porsche (eller liknande) och budskapet är att de inte vänder sig till folk med "udda" bilar, utan till vanliga svenssons typ volvoägare. Kolla in den reklamen om nio kommer in på sajten. Det är det bästa jag sett i år iaf tror jag.

www.aktsam.se

Och dålig reklam... eller iaf reklam som går på image till överdrift är H&M:s reklambilder som finns i bl a senaste numret av ELLE. Skitsnygga bilder, oskärpa, korn, s/v men inte bra reklam i mina ögon. Jag skulle hellre hänga dem på väggen än att sätta ut dem i reklam. Bara image, och det extra roliga är när det bredvid en bild står typ: Turkos skjorta, röd kjol från H&M. Vaddå var det kläderna de ville visa?;)
 
Senast ändrad:
ANNONS