Annons

Gemensamt foto i Sthlm den 1 maj?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Om ni känner för att göra något gemensamt så skulle vi kunna träffas inne i stan på lördag och fota folk i samband med demonstrationer.

Om ni är intresserade så kan jag återkomma med tid och plats om ni inte har konkreta förslag
 

macmolarin

Aktiv medlem
Äntligen något som jag ska kunna hänga med på!


--
1 maj-demonstration
Samling på Medborgarplatsen kl. 12.00

Avmarsch mot Kungsträdgården kl. 13.00
--
 

potion

Aktiv medlem
Typiskt!

Har ju aldrig möjlighet att följa med ju.. =(
Undra just om jag kanske har ett par jobb för mycket? =S

Ja ja.. det blir fler gånger. Hoppas ni får kul! =D
 

xdork

Aktiv medlem
Det är reclaim vid karlaplan kl 18:35, tror den blir något mindre än förra året men det finns nog tillfälle att använda snabb fokus och kvicka ben.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Vilka vill vara med och fota Reclaim? Blir vi ett par stycken så tycker jag det vore kul.

1. Xdork?
2. Hustomten
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Annars kan ni få hjälpa mig att flytta...

... jag hade givetvis hängt på om jag inte skulle flyttat den 1 maj.

/magnus

PS. och vad händer när man går runt i sitt nya bostadsområde. Då kommer det fram någon och säger: "Är du inte Magnus F?". Kul att folk känner igen en från fotosidan. Det var Patrik Skolling-Möller som jag stötte på.
 

pablito

Aktiv medlem
jag kommer gärna ut och dammar av zoomen. har haft fisheyen på hela vintern. Vet inte vad för slags bilder jag fotat roktigt.

alltså, medis 12.00 - kungsan 13.00.

reclaim, 18.30 karlaplan.
(kommer att spela slagverk dock.)
 

MagnusG

Aktiv medlem
Jag och ytterligare en vän har tänkt plåta reclaimarna.. Han och jag ska iallafall ses vid fältan 18.00.
 

nofear-photos.com

Aktiv medlem
Mer folk

Hejsan alla.
Bara som upplysning så går även den första tävlingen i Speedwayens VM-serie lördagen den 1 maj på Stockholm Stadion (start 19.00). Även där kommer det att finnas mycket folk i rörelse. bara ett tips... Det brukar finnas folk i olika utstyrslar från många olika länder som säkert kan vara värt att offra några bilder på.../ Ola
 

xdork

Aktiv medlem
MagnusG skrev:
Jag och ytterligare en vän har tänkt plåta reclaimarna.. Han och jag ska iallafall ses vid fältan 18.00.
Fältan? e inte så bra på östermalmsslang.. =) Men vad sägs om att vi träffas någonstans och samtalar lite om hur man bäst dokumenterar de hela? Fördelen med d kan ju också vara att man inte känner sig så ensam heller om helvetet bryter lös.
 

RolandM

Aktiv medlem
froderberg skrev:


PS. och vad händer när man går runt i sitt nya bostadsområde. Då kommer det fram någon och säger: "Är du inte Magnus F?". Kul att folk känner igen en från fotosidan. Det var Patrik Skolling-Möller som jag stötte på.
Japp, känner igen det där, men då är det delgivningsmän....
 

RolandM

Aktiv medlem
Majtåg i solsken och röda fanor gör sig bra på bild. Ansluter mig till fotografernas första majtåg under parollen "Fria linser till folket".
 

xdork

Aktiv medlem
Fler som är intresserade av att fotografera på reclaim på lördag?

Vad tycker ni andra som redan sagt att ni ska fota där, ska vi träffas innan eller är det inte en bra idé?
 

Arleklint

Aktiv medlem
Det är bra att träffas innan. Det kan bli bråk och då är det bra att vara fler. Jag förslår att vi träffas alla utanför Fältöversten på Vallhallavägen kl 18.00
 

D76

Aktiv medlem
Tänk bara på att det inte alltid är så uppskattat att man fotar demonstrationer och liknande. Har ju hänt att högerextrema grupper lagt upp register med folk som på ett eller anant sätt visat sig stå till vänster politiskt.

Tänk därför på att utnyttja bilder med identiferbara personer lite försiktigt. Så länge man förklarar sin avsikt, är trevlig och inte står och gömmer sig med telet bakom nån busskur så bör det inte vara några problem.

//David, som fotade på anti-krigsdemonstrationer och 1:a maj förra året.
 

pablito

Aktiv medlem
det här är kids vi snackar om, inte engelska fotbollshuliganer eller så...
i gbg var det ju en annan sak. då var ju bush där.





ang 18.00
hade vi nån mötesplats? (ska bli spännande)
 
ANNONS