Annons

Förtydliga, romantisera eller experimentera...

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
... eller vad som helst.
jag har en bild som jag gillar på nåt sätt, men som jag aldrig gjort nåt med. idéerna har helt enkelt sinat, men bilden behöver något extra.

den är plåtad på lilltjejen i nya kläder med en kanin som hamnade rätt bra i bild, men det sticker ut prislappar, håret faller lite konstigt och störande sladdar o grejs finns med.
det är lite kul med att allt går i samma färger och kan kanske utnyttjas, men det kan kanske även kännas som om motivet försvann?

som sagt. är jättenyfiken på vad man kan hitta på. prova vad ni vill för idéer.

stor bild kan laddas hem här:
http://www.estethia.com/2004-02-14_004.JPG
 

Bilagor

Estethia

Aktiv medlem
asch.. var bilden så pass ointressant? :ó(
*börjar fundera på om jag har nån annan bild att lägga upp istället*
eller så är jag bara otålig.. *hoppar och skuttar* ;o)
 

mipert

Aktiv medlem
Christel.
Ingen vågar väl joxa med din bild, du borde lägga upp den under det namn vi diskuterade tidigare.
:)

Jag skall titta på det, har en idé med sandstrand från Grekland.

Jasså, N drar en 86:a i byxor.
 

Estethia

Aktiv medlem
*skratt*
oki. ska fundera på pseudonymen... ;o)

sandstand? nu blir jag otåligt nyfiken!! *hoppar upp och ner*

hehe. japp, det gör hon.. snart så, iaf. (baggy pants, hehe)
 

ph0tech

Aktiv medlem
Jag skulle kunna tänka mig att hon sitter på ett tak i fögrunden och blickar ut över ett cityscape.
 

Estethia

Aktiv medlem
fredrik: cityscape? låter suvve.. :eek:D
har du lust att försöka dig på ett montage av det slaget? blir nyfiken nu. :eek:)

alex: ah! en friläggning av motivet med hjälp av färg kontra s/v blir snyggt!! fläckigheten i golv och bok (som hon leker med) blev rejält cool oxå. *gilla*

dock är det fortfarande det där med håret som gnager mig. :eek:/
nån som har förslag på det?
 

ph0tech

Aktiv medlem
Jo jag skulle kunna göra ett försök på det... problemet är bara att hitta bilder som går att använda... jaja hitta är väl inga problem egentligen... men att försäkra sig att man får använda dem är en annan femma...
 

gerhardp

Aktiv medlem
Christel,

Intressant arbetsuppgift. Får man fråga vilket ISO-värde din D100 var inställd på?

/G
 

ph0tech

Aktiv medlem
Hittade inget cityscape bland mina egna bilder tyvärr... men jag hittade däremot en rätt hisnande utsiktsbild som jag tog i Turkiet förra året. Svårt med ljussättningen bara *slö*
 

Bilagor

Peter_H

Aktiv medlem
Jag blev lite inspirerade av idén med cityscape och så kanske en flygtur in mot storstan.
Lucharbete... inte hundra
 

Bilagor

ph0tech

Aktiv medlem
Jag var oxå inne på den där iden... jag skummade igenom bilderna från turkiet och hittade en rätt frän bild på en moské... tänkte oxå mig en flygande matta där... men jag hittade inte nån bra bild på en matta så jag sket i det.... snyggt iaf!
 

Estethia

Aktiv medlem
gerhard: kameran var inställd på 800 ISO, 1/40, f2.8, 60mm och autovitbalans. blixten var en SB80 DX riktad åt nåt håll. kameran var en nikon D100.

fredrik: ah, men den blev ju ascool!! :eek:D
får man fråga om du har den som stor och kan mejla den isf?
christel@estethia.com

peter: haha, suveränt cool den med! :eek:D
kan man få även din bild mejlad som stor?

björn: hehe, den blev jättegullig ju! :eek:D
första gången man (eller dottern då) kommer så nära vovven din.. ;o)
finns den som stor? mejla?

suveräna förslag allihopa. plötsligt känner jag mig så tråkig som inte kommer i närheten av såna fantasifulla grejer.
men inspirerad blir jag!! :eek:D
nån som har lust att komma med fler förslag?
*hoppar och skuttar av iver*
:eek:D
 
ANNONS