Annons

Bildseende-kursen med Göran Segeholm

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Hej o hopp, precis hemkommen från Görans Segeholms kurs i bildseende. Vill härmed ge en stor eloge till Göran som visade sig vara en otroligt bra och inspirerande talare, och fick alla att skratta med sin humor och kroppsspråk. Det märktes att Göran kan det här med att hålla föredrag och göra undervisning till något riktigt roande.

Mitt betyg blir: "Efter att ha lyssnat i närmare tre timmar, vilket f ö kändes som en halv, kliade det i alla tio fingrarna av inspiration och motivation att springa ut och ta hitta intressanta vinklar av motiv ur vardagsmijö som t ex tant Greta bakom konsumvagnen."

Och till er som sket i att gå trots anmälan: Lååååååång näsa!
 

Brejdol

Aktiv medlem
Jag håller med till fullo! Jag blev nästan religiös på kuppen, men bibelkursen var ju en trappa ned...
 

xdork

Aktiv medlem
Haha, ja bibelkursen lockade ju onekligen men jag håller med om att jag gjorde rätt val som gick en våning upp. BRA! Tack för en trevlig dag!

mvh Erik
 

Mr.Christopher

Aktiv medlem
Håller med jag med! Har gått på ett stort antal seminarier, föredrag, kurser m.m (inte med foto/bild i fokus) och dagens underhållning var bland det bästa jag närvarat på!
Stort tack till Göran och Arleklint!!
//Christopher
 
Senast ändrad:

joakim_hansson

Aktiv medlem
Kan bara hålla med om ovanstående. Detta var en mycket bra kursdag. Det verkligen kliar i fingrarna o jag har redan ringt runt till en massa polare o bett dem ställa upp på porträtt haha.
Kursen var mycket givande.
-En stor eloge till Göran för ett mycket väl genomfört föredrag i bildsendets ädla konst =)
Proffsigt!
 

KGS

Aktiv medlem
Blir inte alls förvånad, har läst Görans bok om ofrivilliga fotografer o även skänkt bort den till journalister som "tvingats" börja fotografera och den är bra. Han kan uttrycka sej den gode Göran... o skinn på näsan har han, tänk att ge en Leica betyget 7 av 10 i en test... *s*

Hoppas nån bandade föredraget o sprider DVD´n...

/kg som inte kunde ta sej till Järfälla
 

gors

Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
o skinn på näsan har han, tänk att ge en Leica betyget 7 av 10 i en test... *s*
Ja du KG, och det till en kamera som jag faktiskt gillar (och själv numera använder som dagbokskamera). Tänk dig hur det blir när jag får en dålig kamera i händerna.
 

Choke

Aktiv medlem
Måste bara instämma i alla andras inlägg - ett kanon föredrag av Göran. Jag uppskattade hela "halvtimmen" :)

Men också det som Göran sade på slutet om folkbildningen - tror att Jannes initiativ till dessa kurser är en pånyttfödelse till den gamla tanken på folkutbildning. Projektet visar att har man bara samma intresse så går det att uträtta en hel del.
Respekt till Janne och alla som ställer upp med sina kunskaper och erfarenheter.

Från Choke som även han har beställt boken
 

Arleklint

Aktiv medlem
Om folkbildning

Med den stora mängden medlemmar som finns på fotosidan, med den kunskap som finns här och med den sammanhållande kraften som sidan ger finns det som jag ser det inget egentligt behov för oss amatörer att gå utanför fotosidan och betala dyra pengar för att lära oss mer. Vi kan lösa det själva, och visst är detta folkbildning.

Visst kan folkbildning fungera än i dag, men en förutsättning är att det finns en förenande kraft som lockar fram det idéella arbetet. Den kraften har vi genom vår fotosidan.se och därför funkar det.
 

potion

Aktiv medlem
bjanha skrev:
Hej o hopp, precis hemkommen från Görans Segeholms kurs i bildseende. Vill härmed ge en stor eloge till Göran som visade sig vara en otroligt bra och inspirerande talare, och fick alla att skratta med sin humor och kroppsspråk. Det märktes att Göran kan det här med att hålla föredrag och göra undervisning till något riktigt roande.

Mitt betyg blir: "Efter att ha lyssnat i närmare tre timmar, vilket f ö kändes som en halv, kliade det i alla tio fingrarna av inspiration och motivation att springa ut och ta hitta intressanta vinklar av motiv ur vardagsmijö som t ex tant Greta bakom konsumvagnen."

Och till er som sket i att gå trots anmälan: Lååååååång näsa!
Jajjjemän! =D Håller med dig till 130+% =D
"Tur" att man ska jobba imorgon så man kan plåta lite lemurer.. =) Undra just vilka vinklar man kan lyckas med? =)

Ha det gott alla som var där!
Skänker också en liten tanke till alla er stackare som anmält er och sen missade detta! =P
 

schizo

Aktiv medlem
Kan inte jag heller annat än berömma alla involverade parter.
Känner mig dock lite skyldig då jag glömde fylla i det utvärderingsformulär som fanns.

Skulle jag kunna få denna i digital form så kan jag utvärdera den utmärkta kursen.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Du slipper utvärdera Andreas. Jag har fått sådan mängd att jag har fått en uppfattning om det hela ;)
 

Bear

Aktiv medlem
Re: Om folkbildning

Hustomten skrev:
Med den stora mängden medlemmar som finns på fotosidan, med den kunskap som finns här och med den sammanhållande kraften som sidan ger finns det som jag ser det inget egentligt behov för oss amatörer att gå utanför fotosidan och betala dyra pengar för att lära oss mer. Vi kan lösa det själva, och visst är detta folkbildning.

Visst kan folkbildning fungera än i dag, men en förutsättning är att det finns en förenande kraft som lockar fram det idéella arbetet. Den kraften har vi genom vår fotosidan.se och därför funkar det.
Jo problemet är väl bara att alla som vill inte får plats... Lyckdes knipa en reservplats till igår, nåt som jag VERKLIGEN är glad för så här i efterhand. Otroligt kul, inspirerande och lärorikt!
 

Damocles

Aktiv medlem
Instämmer med kören. :D

En sak som är viktig när man börjar tänka på det här med folkbildning. Just nu är det Janne som drar, vi andra bör låta oss inspireras av detta och börja dra vi också. Annars vore det nästan att förrakta allt det Janne har råddat. Om alla hugger i lika mycket som Janne ligger väl nästan världen för våra fötter.

Låt folkbildningen leva vidare altså. Ringar på vattnet.

Heder o tack till Göran och Janne.
 
ANNONS