Annons

Minskning av kommentarer...

Produkter
(logga in för att koppla)

Gnurra

Aktiv medlem
Blir lite fundersam när jag ser att både antal givna och antalet kommentarer man fått, minskar då och då... Hade igår, när jag tittade, fått 178 kommentarer. Nu är det plötsligt bara 172. Givna kommentarer har också försvunnit en del. (Har sett det för jag har inte kommenterat så mycket på sistone...)
Kan det bero på att folk avslutar sina medlemskap och de kommentarer man fått av dem då försvinner? Eller kan man gå in och ta bort kommentarer man fått som man inte gillar? Kanske både och?
Någon som vet?
 

acke

Avslutat medlemskap
Gnurra skrev:
Kan det bero på att folk avslutar sina medlemskap och de kommentarer man fått av dem då försvinner?
Så är det nog. :)
Egentligen tycker jag att kommentarerna borde finnas kvar efter avslutat medlemskap. En bilddialog kan ju bli helt obegriplig om vissa gamla kommentarer plötsligt raderas.
 

johanh

Aktiv medlem
Jag kan inget säkert säga, men samma sak har hänt mig. Handlade bara om några få på givna och fådda. Jag kollade lite på de senaste och kom fram till att jag i alla fall tror mig veta att Daniel Mott avslutat sitt konto här. Mina kommentarer till honom försvann (om någon nu undrar så var anledningen till att jag hittade det att han lade upp en avskedsbild som jag kommenterade). Antagligen tas kommentarer bort som är relaterade till en som slutat.
Så tror jag att det är.
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Jag råkade också ut för samma sak. Igår hade jag 77 kommentarer, idag hade jag 76 innan jag just fick en till för en stund sen...
 

xxx

Guest
johanh skrev:
Jag kan inget säkert säga, men samma sak har hänt mig. Handlade bara om några få på givna och fådda. Jag kollade lite på de senaste och kom fram till att jag i alla fall tror mig veta att Daniel Mott avslutat sitt konto här. Mina kommentarer till honom försvann (om någon nu undrar så var anledningen till att jag hittade det att han lade upp en avskedsbild som jag kommenterade). Antagligen tas kommentarer bort som är relaterade till en som slutat.
Så tror jag att det är.
Någon som vet varför Daniel avslutade sitt konto här på fotosidan? Jag försökte maila honom men fick inget svar...

/ Fredrik
 

xavslut

Avslutat medlemskap
Skott skrev:


Någon som vet varför Daniel avslutade sitt konto här på fotosidan? Jag försökte maila honom men fick inget svar...

/ Fredrik
Någonting har skett. Gav kommentar till hans "sista bild". Kort tid efter försvann han. Misstänker något alvarligt...


Acke skrev:
"Egentligen tycker jag att kommentarerna borde finnas kvar efter avslutat medlemskap. En bilddialog kan ju bli helt obegriplig om vissa gamla kommentarer plötsligt raderas."

Tycker likadant Acke. Hoppas det går att ändra på något sätt...

fotohälsningar
Terje
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Daniel ville att vi skulle radera och avsluta hans medlemskap. Jag raderade därför det igår. Ett raderat medlemskap innebär naturligtvis att tillhörande kommentarer försvinner.
 

acke

Avslutat medlemskap
elmfeldt skrev:
Ett raderat medlemskap innebär naturligtvis att tillhörande kommentarer försvinner.
Vadå naturligtvis? Jag förstår inte varför inte bildkommentarerna kan vara kvar även efter avslutat medlemskap. Kommentarerna kan ju fortsätta att vara till nytta för fotografen och för andra medlemmar...:confused:

Lämnade kommentarer är lämnade kommentarer. Man ska kunna stå för dem också efter att man har sagt upp medlemskapet. Tycker jag.:)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
självklart kan man tycka det, men det är mer en databasteknisk fråga (e.g. vad skall det stå för namn på en kommentar där medlemmen är raderad?). Allting hänger ihop via relationer.

Sen kan det faktiskt finnas medlemmar som vill radera alla sina spår.
 

acke

Avslutat medlemskap
Om den f.d. medlemmen inte vill synas med namn så kan det väl stå "raderad medlem". Det väsentliga är ju att själva kommentaren finns kvar. Lagt kort ligger, det borde man bli informerad om redan när man blir medlem.

Sedan förstår jag till fullo att det kräver en del jobb att fixa det tekniska, och att det säkert finns många viktigare saker för er att ta itu med.:)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag håller inte med om att "lagt kort ligger" regeln måste gälla.

Sen har du helt rätt i att vi inte prioriterar detta, eftersom vi hitills raderat 3-4 medlemmar, vilket innebär att situationen alldeles för sällan uppkommer, för att det skall ligga högt upp på åtgärdslistan.
 
ANNONS