Annons

Fotosällskap i Lund?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudie

Avslutat medlemskap
Finns det något fotosällskap i Lund?

Annars är jag väldigt intresserad att försöka samla ihop till ett. Min ide är isf att samla både amatörer och lite mer proffs för att sedan kunna lära av varandra. Jag har tillgång till en bra lokal om det skulle behövas till framtida kurser/träffar.

Säg till om ni är intresserade.

MVH /Jens
 

connyM

Aktiv medlem
Hej,
Vi är ett glatt gäng som träffas i Malmö en gång i månaden.
ALLA är välkomna, både från Lund och Helsingborg.
Är ni intresserade, kolla här på Fotosidan, vi brukar "annonsera" ut datum och tid, på "Fotokompis" och under "Elaka fotografers Sällskap".
Hör av er om ni vill veta mer.

// Conny
 

Biber

Aktiv medlem
Jag har funderat på att dyka upp på nåt EFS-möte innan, men det har inte blivit av eftersom det är i Malmö.
 

Justus

Avslutat medlemskap
connyM skrev:
Hej,
Vi är ett glatt gäng som träffas i Malmö en gång i månaden.
ALLA är välkomna, både från Lund och Helsingborg.
Är ni intresserade, kolla här på Fotosidan, vi brukar "annonsera" ut datum och tid, på "Fotokompis" och under "Elaka fotografers Sällskap".
Hör av er om ni vill veta mer.

// Conny
Jag trodde att ni var elaka och har inte vågat komma :'(
 

NixXxoN

Aktiv medlem
När jag flyttade till Lund för cirka 4 år sen så tänkte jag gå med i en fotoklubb men till min förvåning så fanns det inte en! Jag ringde till någon som stod med i tidningen foto och han sa att studentföreningarna har egna fotoklubbar o därmed finns det inte underlag för en fotoklubb.

Det lät lite underligt i mina öron eftersom det finns cirka 70000 personer i Lund som INTE är studenter. jaja! Nu drar jag strax från denna stad så det kvittar för mig nu iallafall men hoppas ni kan fixa något om det nu kanske inte blir en klubb.
 

Sande

Aktiv medlem
Rudie skrev:
Finns det något fotosällskap i Lund?

Annars är jag väldigt intresserad att försöka samla ihop till ett. Min ide är isf att samla både amatörer och lite mer proffs för att sedan kunna lära av varandra. Jag har tillgång till en bra lokal om det skulle behövas till framtida kurser/träffar.

Säg till om ni är intresserade.

MVH /Jens
Jag funderade lite på lokalen, jag har mörkrumsutrustning som jag skulle kunna tänka mig att ha där om det finns möjlighet till det. Då menar jag att alla medlemmar i det tilltänkta fotosällskapet ska kunna få tillgång till utrustningen.

Är det något som skulle kunna fungera Jens?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Åtminstone när jag bodde i Lund fanns det en aktiv förening på Mejeriet. Det var dock svårt att få bli medlem.

I nästan 25 år fanns en klubb (Fotklubben Fix) i Dalby, men den dog när jag flyttade och slutade som ordförande...

Bästa rådet är nog Fotografiska Föreningen i Malmö (tidigare Malmö Fotoklubb). Det är en bra och aktiv förening med högt i tak. Jag var medlem 89-97 och har fortfarande en del kontakt med dem.

/magnus (som blivit 08:a)
 

Rudie

Avslutat medlemskap
Alexandar: Lokalen jag tänkt mig är en av nationerna i Lund. Det finns ett mörkrum här, dock bara för nationens medlemmar (något som nog går att se genom fingrarna angående). Lokalen tänkte jag mer kunde användas till träffar, kurser och liknande.

Jäkligt synd att det inte går att fixa nånstans att ha din utrustning men det ska nog gå att använda vår.
 

Wolfgang

Aktiv medlem
froderberg skrev:
Åtminstone när jag bodde i Lund fanns det en aktiv förening på Mejeriet. Det var dock svårt att få bli medlem.

I nästan 25 år fanns en klubb (Fotklubben Fix) i Dalby, men den dog när jag flyttade och slutade som ordförande...

Bästa rådet är nog Fotografiska Föreningen i Malmö (tidigare Malmö Fotoklubb). Det är en bra och aktiv förening med högt i tak. Jag var medlem 89-97 och har fortfarande en del kontakt med dem.

/magnus (som blivit 08:a)
Tack för det, Magnus!
Här är vår hemsida

www.ffim.se

Mvh
Wolfgang
 
ANNONS