Annons

3 bilder istället för 7 / vecka?

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Själv har jag inte ens chans att hänga med i inflödet av nya bilder. Just nu landar det ca 30-40 nya medlemmar varje dag. Låt säga att hälften av dessa laddar upp 5 bilder. Detta skulle bli 7*20*5=700 bilder.

Vad jag vill är att fotosidan.se skall behålla sina höga kvalitet när det gäller bilder och kritikkommentarer.

Kommer kvaliteten att höjas om vi stryper inflödet till 3 bilder i veckan? Jag tror det!

Vad tycker ni?
 

felle

Aktiv medlem
Ja!

Jag håller också med, hellre ta sina två eller tre bästa bilder varje vecka än att bara langa upp sju stycken! Foto dot no kör med 3/v och det funkar bra, eller bättre än här just nu.
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Jag vet inte om jag håller med. Man missar förmodligen en hel del bra bilder också som fotografen inte ids lägga upp för att det tar för hårt på kvoten just när man känner sig sugen på att ladda upp en bild.
Att någon har en del bilder som är bättre än hans andra betyder inte alltid att de är dåliga/inte behöver kritik.

Däremot, något jag tror skulle vara bra är ett kontosystem som lagrade max kanske 7 uppladdningar för att sedan fylla på med någon slö hastighet i stil med en uppladdning varannan eller var tredje dag.

På det sättet skulle vi både få en strypning av den totala tillströmningen och möjlighet för varje enskild fotograf att fortfarande ladda upp ett större antal bilder i taget.
Om man har en kollektion på sju fem bilder är det väl ändå lite väl tärt att måsta vänta i två veckor innan man fått upp alltihop?

Sen tycker jag inte heller att tillströmningen är något problem. Det beror kanske på vilken ambitionsnivå man sätter. - Om man försöker kommentera många eller färre bilder...
 

brutusostling

Aktiv medlem
Med 3 bilder per vecka förhindras ett större album med t.ex. fyra fem eller sju bilder. Det vore litet tråkigt. Att förlänga perioden till två veckor, och sju eller varför inte åtta bilder, är en annan möjlighet.
 

acke

Avslutat medlemskap
Strypning bifalles! :D

Om det sen blir 3/vecka eller 12/månad, det spelar ingen roll för mig. Visst kan man ladda upp en kollektion i flera portioner. Kollektionsbedömning spelar ju ändå en undanskymd roll på fotosidan.
 

sagan

Avslutat medlemskap
elmfeldt skrev:
Själv har jag inte ens chans att hänga med i inflödet av nya bilder. Just nu landar det ca 30-40 nya medlemmar varje dag. Låt säga att hälften av dessa laddar upp 5 bilder. Detta skulle bli 7*20*5=700 bilder.

Vad jag vill är att fotosidan.se skall behålla sina höga kvalitet när det gäller bilder och kritikkommentarer.

Kommer kvaliteten att höjas om vi stryper inflödet till 3 bilder i veckan? Jag tror det!

Vad tycker ni?
Nej, Nej..det tycker jag inte alls..vill ha möjligheten att lägga in 7 bilder/vecka..jag tar bort de som inte uppskattas..det är mycket intressant att få kommentarer på bilder som är mindre bra oxå, sen har det hänt mer än, en gång att bilder jag tyckt varit "sådär" har rönt stor uppskattning..bilder jag antagligen inte lagt in om det bara hade varit 3/vecka...ser inga problem alls med 7/vecka...så många bilder kommer inte in att man inte kan få en bra överblick på bilderna..och om så inte vore en sedan?

nej! vill ha minst 7/i veckan att ladda upp...mvh/Kim
 

Joker

Aktiv medlem
Har man som jag dels ett jobb och dels ett socialt liv, vilket jag även hoppas att ni andra har, så är det hopplöst att hänga med flödet av nya bilder. Missar man en dag så är det kört. Därför har jag sluta kolla nya bilder utan kör slumptricket när jag kollar på bilder, men detta är inte ett aktivt utan ett passivt och tråkigt val. Jag hävdar återigen att huvudstyrkan med Fotosidan är att ta del av och kommentera andras bilder och inte möjligheten att exponera och kommentera sina egna bilder därför känns denna strypning efterlängtad och självklar.
 

Astacus

Aktiv medlem
3 bilder bör räcka. Det betyder att en medlem under ett år kan ta 156 bilder som han/hon vill dela med sig av. Det är rätt mycket det, och det är nog bara bra om man tvingas till lite "självrannsakan" innan bilder läggs ut.
Många har ju dessutom möjligheten att länka till en egen hemsida där man kan lägga ut mera om man vill !
 
ANNONS