Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

titta jag har rakat skallen!

Produkter
(logga in för att koppla)

9999

Avslutat medlemskap
tja, jag vill alltså ha retuschtips och allmänt reaktioner. ser det äkta ut? :)
 

Estethia

Aktiv medlem
ett tips:
ska man montera ihop två bilder bör dom vara ljussatta på samma sätt.
nu är en del av bilden (huvud, bakgrund) blixtbelyst, medan den andra delen (själva ansiktet) är fotad i mer naturligt ljus.
skuggorna blir alltså helt annorlunda och därför är det lite lätt förvirrande att titta på bilden.
 

9999

Avslutat medlemskap
Tack oscar! :)

och tack för tipset christel!

men går det inte att fixa med ljuset i datorn så det passar mer ihop. för just detta med ljus är nog det som varit svårast



vill för övrigt bara tillägga att grundbilden hittade jag bara på nätet, mitt ansikte är det jag fotade själv
 

Estethia

Aktiv medlem
nja, just direkt blixtljus är väldigt karaktäristiskt och ger skarpa hårda, mörka skuggor tätt inpå strukturen. om du inte plåtar om en bild på dig själv med blixt så måste du måla dit skuggor, och det är svårt.
det skulle inte ens jag våga ge mig på. ;o)

i övrigt så håller jag med oscar. själva monteringen är suvve. :eek:)
 

9999

Avslutat medlemskap
Tack ska ni ha för hjälpen!

christel du har verkligen mitt drömjobb, så jag sitter här och försöker jobba upp mig. fast vid mina 18 år så har jag väl tid kvar att hinna ifatt hehe ;)
 
ANNONS