Annons

hksupplies

Produkter
(logga in för att koppla)

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Att ha en startsida med flash utan att ge någon möjlighet att kringå denna anser jag varken vara seriöst eller hjälpsamt.
Dock behöver ju detta inte nödvändigtvis säga någonting om hur de är att ha att göra med... ;-)
 

AndreasNilsson

Aktiv medlem
Jag mailade dem och fick ett seriöst svar tillbaka efter någon timme bara, de gav bra svar på alla frågor men jag har ju inte sett at de håller vad de lovar i verkligeheten.

Det skulle vara intressant och hör om någon beställt från dem tidigare.

/Andreas
 

Jeppe

Aktiv medlem
99,8% nöjda kunder på e-bay (3200 st) bör väl visa att företaget är att lita på.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Jag har också beställt från HK Supplies fast via Ebay. Inga problem, väl packat och inget momspåslag. Vill minnas att jag betalade med Paypal.

Kolla om just dina prylar finns på Ebay, jag sparade ett par hundra på det, även om jag valde BuyNow.
 

Anders Å

Aktiv medlem
Låter som en bra postorderfirma.
Är intresserad av att köpa från denna site.
Undrar:

1) det står att försäkring och frakt ingår i priset. Stämmer det?
2) enligt tullens "kalkylator", så läggs ingen tullavgift på fotogrejer (kameror/digitalt) från Kina eller Taiwan, däremot 25% moms. Är det korrekt?
3) erfarenhet iövrigt om att handla från hksuppl.

/Anders
 

AndreasNilsson

Aktiv medlem
Frakt tillkommer, i alla fall om du köper från HK supplie via ebay som jag gjorde. Ja det står att försäkring ingår men hur det är med den saken lär du bara få reda på om det händer något, jag har beställt två objektiv och det har funkat smärtfritt. Tullen är inga problem, har varken drabbats av tullavgift eller moms någon av gångerna.
 

Emil-G

Aktiv medlem
1) Vet ej, jag handlade över Ebay och där ingick inte frakt (juli 2004). På min ljusmätare blev frakten $30.

2) Digitalkameror skall vara tullfria men allt med värde över ett par hundra kronor skall beläggas med moms, 25% på värdet. Värdet som avses är det som angetts på tulldeklarationen och är man lite vågad kan man be säljaren sänka värdet (på mitt paket stod det $50) och skriva något i stil med "Gift" eller "Sample" på paketet. Det minskar risken att tullen bryr sig (sägs det!) men nackdelen är att om paketet får sig en kyss så täcker inte försäkringen mer än det angivna värdet. Mitt paket var väldigt väl inslaget, först en ytterkartong, sen knälat tidningspapper och sedan en originalkartong från Sekonic. Inuti den låg sedan ljusmätaren i formpressad papp.

3) Bara bra, snabb respons på email med frågor, artiga och hjälpsamma. Kanske inte billigast på internet men skall man köpa grejer för tusentals kronor vill jag åtminstone få svar på mina frågor!
 
ANNONS