Annons

Ge mig ett uppdrag på resan

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hej Fotovänner

Med tanke på diskutioner om sommarens foto resor så kommer jag nu den 12 Juli att åka på en resa genom Estland med buss och det folkdans gille mina föräldrar deltar i.

Så det som jag fick en ide om är att ni kanske kan ge mig ett foto udrag som jag ska ha genom resans gång tex fota sägen i varje hotell eller liknande.

Skulle vara kul vad ni har för idéer.
 

Fotograf121

Aktiv medlem
wikman skrev:
Fota sängen känns som en Pål Hollender "light" (http://www.susning.nu/P%e5l_Hollender), kanske inte så lyckat :)

Jag skulle sikta in mig på någon byggnad, kanske tågstationen i varje by ni passerar, eller polisstationen.
Nä förmodligen inte men säng var det enda jag kunde tänka på imorse då jag jobbat i 17h ville bara hem till min =)

Men jag kan gissa hotellen råkar illa ut och blir fotograferade då jag själv jobbar på ett så får man se lite skilnader...
 

jpersson

Aktiv medlem
Skriv journal. Resebilder blir så mycket mer värda när de får lite kött på benen och man glömmer detaljerna snabbare än man tror. Försök att få lite bakgrundsinformation på det du fotograferar. När uppfördes järnvägstationen? Blev den sönderbomad under kriget? Finns det några roliga historier kring huset? Vad heter det gamla paret på bilden? Vad gjorde de som unga?

Rent praktiskt brukar jag skriva dagliga stödord som jag sedan renskriver när jag kommer hem.
 

Proboarder

Aktiv medlem
jo, fast fötter verkar ännu knasiga och svårare att fråga folk om = vilket bara är bra. *vet efter att vi var nere i sthlm o fotade folk förra veckan* =)
 

Proboarder

Aktiv medlem
hähähä.. vet jag väl. vad tror du jag siktade på, på hon söta rosa flickan med rosa hjärtan på kinden och dansarna? ;))
 

chajo

Aktiv medlem
Du kan alltid fota storkbon i telefonstolpar...

När jag gick på gymnasiet så var jag och några till i min klass i Estland på något slags utbyte med kommunens vänort Pärnu. Vi hade turen att få åka tillsammans med Döderhults Naturskyddsförening. Jag tror vi stannade vid nästan vartenda storkbo vi körde förbi. Behöver jag säga att ett gäng tonåringar ganska så snabbt slutade att ens lyfta på ögonlocken för dessa långbenta varelser:)
 

katriina

Aktiv medlem
fota lokala brunnslock, oftast står stadens namn på dom. Och ibland kan dom vara väldigt konstnärliga..
 
ANNONS