Annons

Ny forum om totalt icke foto...

Produkter
(logga in för att koppla)

pettersson

Aktiv medlem
Det är många medlemmar på fotosidan som kan en hel del. Det vore kul att ha ett forum för andra diskutiner än foto, lite friare som en chat men ändå tillgängligt att läsa även efter att något är skrivet. Jag tänkte om man t.ex. har problem med datorn eller VAD SOM HELST. Och för att låta alla som bara är fotointreserade slippa läsa detta genom en kryssruta under inställningar i profilen grejen. Jag är redo för en diskussion, vet inte om förslaget är jätte bra jag är trött.

Andreas.
 

pettersson

Aktiv medlem
Menar du att man ska skriva en massa icke-foto-grejor i övrigt forumet? Nej lite mer organiserat kaos får det gärna vara, tänk dig om du får in på läs nya under forum, och sen får upp 60% frågor som handlar om folks datorproblem. Vore inte jätte kul.

Andreas.
 

sagan

Avslutat medlemskap
pettersson skrev:
Menar du att man ska skriva en massa icke-foto-grejor i övrigt forumet? Nej lite mer organiserat kaos får det gärna vara, tänk dig om du får in på läs nya under forum, och sen får upp 60% frågor som handlar om folks datorproblem. Vore inte jätte kul.

Andreas.
risken att det ska hända är obefintlig ;)
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Tja, datorproblem kan ju ha med foto att göra. Man skulle kunna göra ett förum för Datorkrux eller liknande. Forumet "Digitalt" ligger väl närmast till hands annars.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag är nog lite av princip emot att tycka att fotosidan skall vattna ur sin affärsidé och bli någon allmän samlingsplats för allt.

Men Calles idé var inte dum. Jag kommer ihåg minst ett tillfälle när jag har haft problem med Photoshop t ex som inte direkt är fotorelaterade men där det förmodligen finns mest kompetens här för att lösa dem. Fanns det ett forum för Datorkrux skulle jag nog ha vågat fråga där och förmodligen fått mycket bra svar.
 

AJä

Aktiv medlem
...digitalt bör väl vara rätt ställe

Rent spontant känns förslaget inget vidare. Det finns redan ett antal andra ställen att diskutera datorproblem på. Om det däremot handlar om Photoshop etc. är väl forumet digitalt ett lysande ställe.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Re: ...digitalt bör väl vara rätt ställe

AJä skrev:
Rent spontant känns förslaget inget vidare. Det finns redan ett antal andra ställen att diskutera datorproblem på. Om det däremot handlar om Photoshop etc. är väl forumet digitalt ett lysande ställe.
japp..det tycker jag låter bra..om det är relaterat till bildbehandling, så har det ju med foto att göra ;)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
De Photoshopproblem jag refererade till i mitt inlägg är inte direkt bildbehandlingsrelaterade, därav entusiasmen inför Calles förslag :)
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Jag kommer ihåg minst ett tillfälle när jag har haft problem med Photoshop t ex som inte direkt är fotorelaterade men där det förmodligen finns mest kompetens här för att lösa dem. Fanns det ett forum för Datorkrux skulle jag nog ha vågat fråga där och förmodligen fått mycket bra svar.
Photoshop är i allra högsta grad fotorelaterat.
Jag menar, om någon ställer en fråga om bästa sättet att dra in ett avlopp i sitt labb, skulle ingen reagera och tycka att det är off topic. Eller?
 
ANNONS