Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Karlsson på G!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Okej okej okej...


Vi gör såhär då..

och BARA såhär ;)

De som VET att de VILL och TÄNKER skicka vidare, och gör detta SNABBT! kan skicka ett mail till följande adress, genom att klicka på länken..

Lägg med FÖLJANDE:

NAMN
ADRESS

till:

karlsson@ekvallphoto.se?subject=Sverigeresan

I den ordning som mailen kommer in, hamnar ni, förutom då Christel..som är nummer 1. (På listan alltså ;p)

Jag drar i bromsen vid 50 st anmälningar. Sen startar jag klockan, och Karlsson ska vara tillbaka hos mig senast efter ett år.
 

Kodiak

Aktiv medlem
Kanske någon typ av anmälningsavgift? Som kan användas till att köpa nya Karlssons eller till pris för bästa bild?

En annan variant är att man bestämmer att den som inte skickar Karlsson vidare får köpa en ny? Var den var sist är ju inte så svårt att lista ut.

Andra förslag för att få resan säkrad?

/Svante
 

Jeppe

Aktiv medlem
26 anmälda redan...på mindre än ett dygn.. Känns som Christel får Karlsson redan denna vecka..
 

krisen

Aktiv medlem
Kodiak skrev:
Kanske någon typ av anmälningsavgift? Som kan användas till att köpa nya Karlssons eller till pris för bästa bild?

En annan variant är att man bestämmer att den som inte skickar Karlsson vidare får köpa en ny? Var den var sist är ju inte så svårt att lista ut.

Andra förslag för att få resan säkrad?

/Svante

Problemet är att en person kan hävda att han/hon skickat till nästa samtidigt som mottagaren kan hävda attt han/hon inte fått den. Hur avgör man vem som har rätt?
 

törnan

Aktiv medlem
krisen skrev:
Problemet är att en person kan hävda att han/hon skickat till nästa samtidigt som mottagaren kan hävda attt han/hon inte fått den. Hur avgör man vem som har rätt?
Om vi ska vara såna så räcker det ju med ett kvitto från posten.
 

Ingvar

Aktiv medlem
Hallå där, Karlsson lever än!

Jag har lagt ned litet jobb på att spåra folk som fanns på listan men hade bytt epostadresser mm., och har nu en liten re-aktiverad lista.

Han har också genomgått en lättare metamorfos i form av torkning + tvätt + torkning efter ett tufft äventyr med mig. (Dessutom rymde han ett tag, och hamnade på Naturfotoskola på Öland, men det får han berätta om själv!). Han är nu på väg till nästa person, kraftigt försenad, men torr! Postades igår! En lagom tjock man i sina bästa år förgås inte så lätt!

Hälsningvar
 

Liza

Aktiv medlem
Det är så man blir ordentligt besviken på den slapphet som finns bland de anmälda (dom som inte skickar vidare dvs). Det är ju inte mer än att ta Karlsson- gå ut och plåta och sen iväg med honom till nästa.
Ska man nu helt plötsligt behöva anmäla sig IGEN trots en redan lååång väntan.
Fan vad sur jag blir att inte få fullfölja min fina idé och mitt redan dåliga morgonhumör blev ännu sämre. Litan lär väl redan vara full :(((((

Lägg upp en tråd där de anmälda går in och meddelar att de fått resp skickat vidare, enkelt - siste man på listan har ansvaret.

Sen har alla här antingen scanner eller Dkamera så det är bara att avbilda kvittot så att nästa persons namn syns (adress redigerad) + fraktkostnad och lägga in det i samband att man meddelar vidarebefordran.

Skitsur Eva
 

Ingvar

Aktiv medlem
Hej Eva! Livet är inte så rationellt och linjärt alla gånger! På listan står att man lämpligen mailar nästa person på listan, för att försäkra sig om att denna är beredd att ta emot Karlsson, innan man skickar. På den lista jag fick (bara en sida, av förmodligen många från början) hade man kryssat över flera, utan särskilt mycket ansträngning att ta reda på var de fanns. Jag letade upp dem via Eniro, ringde upp och fick nya adresser. Någon hade till och med gift sig och bytt efternamn. Härligt vad? Livet går vidare! Men Eva, ditt namn är inte med på den del av listan som jag har (och som borde vara slutet på listan). Kanske du missat att svara på något mail, och därför blivit överkryssad tidigare? Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt ditt morgonhumör, men ta det lugnt - solen skiner alltid, även om den ibland skiner bakom molnen! Kram från Ingvar!
 

Ingvar

Aktiv medlem
Den lista som följde med Karlsson till mig börjar på 26 och slutar på 46. Således har någon på vägen tydligen slarvat bort resten av listan (eller klonat Karlsson och låtit klonen gå med egen lista, vem vet...). Jag kontaktar Jeppe! Verkar dags för en alternativ strategi - att vi styr Karlsson till hemmahamn för översyn och kompilering av en ny giltig lista. Må bra! Hälsningvar
 
ANNONS