Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdaterat forumkategorierna

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Diskutera här om ni tycker att de nya kategorierna funkar. Konstruktiva förslag mottages alltid tacksamt.

En sak som jag skulle velat ha är att man skulle kunna välja en andra kategori på frågan, dvs jag postar en fråga i Sport/Action/Äventyr men samtidigt så markerar jag den som Nikon relaterad. Detta skulle innebära att jag sedan skulle kunna ta fram och läsa alla Nikonrelaterade trådar horisontellt genom alla forum. Tyvärr funkar detta inte med vår forumprogramvara.
 

marie

Aktiv medlem
Nya Forum

Såg att ni utvecklat en hel del nya Forum för diverse områden.
Helt suveränt, tycker jag! :D
Ju fler underkategorier desto lättare blir det att få svar på det man undrar.

/Marie:)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ja, det där var inte dumt. Ju fler kategorier desto vettigare blir också arkivet sen. Och det blir ju inte knöligare att läsa heller eftersom man alltid läser nya med funktionen för det.

Vet ni hur fördelningen ser ut mellan läsmetoderna, hur stor andel somanvänder "Läs nya" respektive går in direkt på en forumkategori? Jag inbillar mig att de flesta någorlunda aktiva använder "Läs nya" och det betyder ju att finkornigare kategorisering inte leder till snabbare svar. Men däremot till schysstare arkiv som sagt.
 

xxx

Guest
Bra!

Håller med Marie om att uppdateringen av forumrubrikerna är bra (förutom felstavningen på ordet bildjournalistik)! Jag undrar dock om en kategori för "konstnärligt fotografi" skulle ha någon funktion? Vad tror ni?

/ Fredrik

Uppdatering: Men "konstnärligt foto" kanske går in under andra kategorier som "alternativa tekniker" och "all annan fotografering".
 

henab

Aktiv medlem
jag tror det blir bra med de nya kategorierna :)

En sak som verkar bortglömd är menyn "forum" som är på toppen av alla sidor. Den är inte uppdaterad.
 

Juice

Medlem
Behövs det verkligen ett forum för Alternativa tekniker när det samtidigt finns ett forum för Annat där "all annan slags fotografering" kan avhandlas?
En tanke bara.
 

Michael f8

Aktiv medlem
Klipper in mitt inlägg från Nyheter>uppdaterat forumen

Det var bra!
Två ytterliga kategorier jag skulle önska är,
Lag, moral och etik
samt
"REA!" eller en bättre formulering för att informera snabbt vart man kan göra de bästa tillfälliga fynden! (självklart efter man gjort sin egen beställning;) )

En preciserad kategori blir som en liten uppmaning att diskutera ett specifikt ämne. Med en kategori: Lag, moral och etik, skulle då kunna skapa MYCKET livliga debatter tror jag.

Men att skapa för många kategorier, tror jag inte är bra för diskussionerna heller, för man kanske väljer sina områden och håller sig bara där, och missar intressanta "sidospår" i de övriga. Själv så trycker jag bara på "Läs nya diskussioner". När det blir för många, vet jag inte men det märks väll och vi säger till... ;)
 
ANNONS