Annons

Finns det några aktiva fotografer i Skaraborgs län ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marabou

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns några aktiva fotografer som bor i Skaraborgs län ?
Jag skulle tycka att det vore trevligt att samla ihop ett gäng och ha lite fototräffar.
Om det finns intresse för det skriv gärna ner vad du skulle vilja fotografera och vart du bor.
 

honkan

Aktiv medlem
*whiiiii* jag hänger på om tid passar =), fotar det mesta bor i Falköping. (men det vet du ju!).

//Mats
 

Marabou

Aktiv medlem
Vad kul att du hörde av dig.
Vi får hoppas på att det dyker upp några flera så vi kan åka ett gäng ihop.
Annars får vi dra ut själva.
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Ja, jag var med en liten stund vid Hornborga. Men åkte därifrån rätt tidigt eftersom jag skulle iväg på kurs i Vårgårda.
 

Marabou

Aktiv medlem
Jag vet inte om jag hälsade på dig vid Hornborgasjön.I början så hade man ganska bra koll på vilka som man hejat på.Sedan kom det fler och fler, även de som inte tillhörde vårat gäng, då hade man ingen koll alls.Vad var det för kurs du var på i Vårgårda ?
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Jo, vi hälsade (tror jag...). Jag hade ingen kameraväska utan ett bälte istället, och så hade jag min hatt.

Jag var med på Vårgårda fotoklubbs tvådagarskurs "Från analoga till digitala bilder".
 

Marabou

Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Jo, vi hälsade (tror jag...). Jag hade ingen kameraväska utan ett bälte istället, och så hade jag min hatt.

Jag var med på Vårgårda fotoklubbs tvådagarskurs "Från analoga till digitala bilder".
Vet du när det är fototräff nästa gång i Vårgårda ?
Jag tänkte att jag skulle åka dit då.
Stod du långt ner på vänster sida vid staketet och tog bilder ?

Har du något förslag på vad vi skulle kunna fota ?
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Japp, det stämmer, nere till vänster.

Jag har dålig koll på när nästa kurs hålls, eller om det ens är någon. Tänk en extra gång innan du anmäler dig dit förresten. Någon mer gubbsjuk tillställning har jag aldrig förr varit med om. Vanligtvis så brukar jag inte bry mig, jobbar ju ihop med nästan bara killar sedan bra många år och då får man inte vara så känslig, så kanske du fattar kalibern på "skämten" och vissa bilder som visades.

Det måste ju finnas massor med fina ställen att fota på. Vad vill vi? Enbart fin natur? Eller lite stadsmiljö? Kinnekulle? Limtorget i Lidköping? Har lite svårt att komma på något riktigt bra förslag, är väl förmodligen för trött just nu.
 

Marabou

Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Japp, det stämmer, nere till vänster.

Jag har dålig koll på när nästa kurs hålls, eller om det ens är någon. Tänk en extra gång innan du anmäler dig dit förresten. Någon mer gubbsjuk tillställning har jag aldrig förr varit med om. Vanligtvis så brukar jag inte bry mig, jobbar ju ihop med nästan bara killar sedan bra många år och då får man inte vara så känslig, så kanske du fattar kalibern på "skämten" och vissa bilder som visades.

Det måste ju finnas massor med fina ställen att fota på. Vad vill vi? Enbart fin natur? Eller lite stadsmiljö? Kinnekulle? Limtorget i Lidköping? Har lite svårt att komma på något riktigt bra förslag, är väl förmodligen för trött just nu.
Om du skulle läsa eller få höra något om någon fototräff i Vårgårda får du gärna säga till.
Jag fotograferar vad som helst,så jag är öppen för de flesta förslagen.
Skulle vi inte kunna ses någon dag och planera ihop något ?
Vad säger ni ?
 

honkan

Aktiv medlem
Hallooo!!! tjejer!

Finns det inte massa vatten på Kinnekulle? har för mig att det skall finnas ngt vattenfall tillomed! (är barnsligt förtjust i vatten på bild). Annars så finns väl Arnköret om inte alla har ledsnat på det!, det annordnas ju Arnveckor och riddarveckor lite överallt, Gammal bebyggelse har vi runt stan här! Åsle tå tex en gammal by bevarad från slutet 1800 talet och framåt, forntidsbyn med stenåldersteknik, hyddor, slå tjejer i skallen med klubba osv =). Är nyvaken just nu men skall fundera vidare.

//Mats
 

Marabou

Aktiv medlem
honkan skrev:
Hallooo!!! tjejer!

Finns det inte massa vatten på Kinnekulle? har för mig att det skall finnas ngt vattenfall tillomed! (är barnsligt förtjust i vatten på bild). Annars så finns väl Arnköret om inte alla har ledsnat på det!, det annordnas ju Arnveckor och riddarveckor lite överallt, Gammal bebyggelse har vi runt stan här! Åsle tå tex en gammal by bevarad från slutet 1800 talet och framåt, forntidsbyn med stenåldersteknik, hyddor, slå tjejer i skallen med klubba osv =). Är nyvaken just nu men skall fundera vidare.

//Mats
Har du varit och fotograferat vid Silverfallet ?
Jag tar gärna bilder vid Åsletå.
Forntidsbyn är kanonbra.
Fundera på du när du vaknat till
Har du förslag på dag också ?
Skulle ju vara roligt att dra ut på något nu ganska snart.
Anna-Karin, ska vi låta den ensamma grabben bestämma vart vi ska plåta första gången ?
 

honkan

Aktiv medlem
Hahahaa! Nej det låter sig inte göras att jag skall enväldigt bestämma, då vaknar alla feminister på FS till liv och säger att de minnsan vet var min brevlåda bor =).Silverfallet har jag inte varit vid nej, det vore kul att prova, iövrigt så går jag dit ni går =). När? jaaaa det är ju midsommar runt kröken så vad säger ni om helgen efter?.

//Mats. (som inser att han snart skall upp och klättra efter möbler igen)
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Det kan han väl få göra.

Silverfallet, där var jag förra veckan, det fanns i princip inget vatten, jättetrist.

Gärna utflykt snart, men än har jag några veckor kvar till min semester. Jobbar alltså på vardagarna, men å andra sidan så är det ju sällan något bra ljus mitt på dan.
 

Marabou

Aktiv medlem
honkan skrev:
Hahahaa! Nej det låter sig inte göras att jag skall enväldigt bestämma, då vaknar alla feminister på FS till liv och säger att de minnsan vet var min brevlåda bor =).Silverfallet har jag inte varit vid nej, det vore kul att prova, iövrigt så går jag dit ni går =). När? jaaaa det är ju midsommar runt kröken så vad säger ni om helgen efter?.

//Mats. (som inser att han snart skall upp och klättra efter möbler igen)
Hehehe, då får du sända vidare posten till mig.
Det var ju kanonbra förslag.
Jag tror säkert att Anna-Karin vill hänga på det också.
Silverfallet är jättefint både på sommaren och vintern.
På vintern är vattenfallet frusit och ser sagolikt vacket ut.
Jag ska kolla hur jag jobbar...
 

Marabou

Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Det kan han väl få göra.

Silverfallet, där var jag förra veckan, det fanns i princip inget vatten, jättetrist.

Gärna utflykt snart, men än har jag några veckor kvar till min semester. Jobbar alltså på vardagarna, men å andra sidan så är det ju sällan något bra ljus mitt på dan.
Ånej, har det redan hunnit torka ut :(
Då kan vi ta en sväng dit till vintern när det frusit :)
 
ANNONS