Annons

Har någon nyttjat abatterbjudandena?

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
Har någon nyttjat rabatterbjudandena?

Jag är lite nyfiken på hur många som har nyttjat fotosidans rabatterbjudanden på luppar, blixtsystem och ryggsäck...?

Ni som har köpt, vad tycker ni om grejerna?

Med 6000 medlemmar på fotosidan så börjar vi bli en maktfaktor, dvs. rabatterbjudanden borde vara intressanta för många leverantörer. Men det förutsätter förstås att vi är shoppingbenägna...:)
 

NixXxoN

Aktiv medlem
Nix! Jag betalar inte ca 1000 spänn för en lupp, spelar ingen roll hur bra den är för så ofta använder jag inte en lupp. Ryggsäcken verkar bra men en ryggsäck som har vitt tyg? nä tack, man kommer attt skita ner den på en kvart. Studioblixtar vet jag redan nu att jag inte kommer att ha råd med för att inte tala om plats att ha dom.:eek:
 

Efwa

Aktiv medlem
Nej, har inte haft användning för något av de erbjudanden som varit. Har inte kommit på rätt köl än efter julen och alla sjuka djur heller.

Men jag har alltid ett köpbehov så kanske det vore mer intressant med många olika saker i olika prisklasser.
Jag ska väl så småningom byta upp min ryggsäck, etc. Letar snart också efter bra reflektorer, typ mjuka.

Så det kan ju vara idé att fortsätta jobba på det med tanke på att vi är så många, som du sa.
:)
 

Northern Star

Aktiv medlem
Har heller inte köpt något ännu.
Har inte funnits något som jag behövt.

Bra ide det här med många medlemmar.
Kanske skulle gå ihop ett stort gäng & pressa ex: Canon på billigare pris på D60 ifall vi är, säg 25st som härifrån köper den samtidigt.

Borde ge ett ganska stort rabattpris.
:D
 

AJä

Aktiv medlem
...intressant

Jag har inte heller köpt något via de erbjudanden som fotosidan fixat. Men idén i sig går säkert att utveckla. Låt säga att väldigt många vill köpa likadana objektiv eller kameror el.dyl då borde man kunna pressa priset. Lite av letsbuyit.com över det hela. Jag vet inte hur många man måste vara för att priset ska sjunka. Men precis som Northern Star tror så borde man kunna få ett bra pris. 25st D60 borde ge ett något bättre pris, eller varför inte 100 st Canon EF 28-70L gluggar. :)
 

Jeppe

Aktiv medlem
Ja eller så kan man som företagare ta och köpa in dessa 25 D60 (för ett bra ÅF-pris då) slänga på momsen och kalla det för medlemserbjudande för medlemmar på fotosidan.se :D

Undra va inpriset på en D60 är...(speciellt om man köper 25 st..) :confused:
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Som egen företagare och återförsäljare (av annat än fotogrejer) kan jag ta er ur era drömmar.
De rabatter man får vid partiköp är inte så svindlande, skulle tro att Canon nog bjuder på 3% om du beställer 25 st D60.
Tyvärr så är marginalerna inte så stora heller mellan återförsäljarens pris o butikspriset.
Med resevation för andra förhållanden i fotobranchen än i min branch.
 

acke

Avslutat medlemskap
Re: Har någon nyttjat rabatterbjudandena?

acke skrev:
Jag är lite nyfiken på hur många som har nyttjat fotosidans rabatterbjudanden på luppar, blixtsystem och ryggsäck...?

Ni som har köpt, vad tycker ni om grejerna?
Inga köp alls???:confused:
 
ANNONS