Annons

intressanta ställe i Lund

Produkter
(logga in för att koppla)

mill

Aktiv medlem
hejhej, jag fick uppdrag att fotografera ett omslag till en skiva. Albumet heter "Plan B" och medlemmarna vill inte vara med, det var mina instruktioner och jag fick mao ganska fria händer.

Har ni några tips på intressanta ställe i Lund? Alla tips är välkomna.
 

mill

Aktiv medlem
mjäe vill inte nämna namn, men de är "på väg upp" och har spelat i P3 och sådär

det är pop-rock, men betoning på rock.
 

marcus_kallander

Aktiv medlem
Om dom har nån lokalförankring i nått område i Lund, så hade det ju varit nått att gå på...

Café Ariman har alltid soft stämning...

Annars är det väl bara att packa väskan o springa ett varv runt i Lund o se vad du hittar, är ju inte så där jätte stort...

Smultronställen är ju alltid svårt att dela med sig, för man vet ju aldrig själv när man behöver dom.... =)

Lycka till med plåtningen!!!
 

mill

Aktiv medlem
jo har gått ett par rundor, men inget speciellt än så länge. har fått en del bra andra bilder, men inget som jag tror de tycker passar.

ska nog gå en runda på sjukhuset och kolla lite. finns det ngt gammalt industriområde i Lund?

lokalförankring.. hmm nja inte vad jag vet iaf hehe.

kom gärna med tips! alla förslag är bra!
 

rosberg1

Aktiv medlem
Rivningshus där ena väggen är borta bakom myrorna / friskis i malmö ystadsvägen?
kan kanske vara något med några övergivna instument. Rocka loss väggarna.
 

Anden

Aktiv medlem
Sesamhuset vid mårtenstorget.

Huset jämte McD vid mårtenstorget om du vill ha ett ruffigt hus.
 

RolandM

Aktiv medlem
Om du ska symbolisera musiken med omslaget, kan det vara bra att ha lyssnat på den och sedan ta fasta på något i rytmen, melodin, eller texten och hitta,men även symbolisera albumets namn.

"Plan B" - en raserad bro, som gör att plan B behövs som att lägga ut en bro av instrument eller andra musikrelatertade attribut, som tonskaler mm.

"Plan B" - En boll från tennisbanans centercourt kommer till bana B och ger bandet hopp om framgång

"Plan - B" Ett flygplan på Sturup med registreringbokstäven "B" .

"Plan - B" En fallskärmshoppare landar på torget i Lund, plan B reservalternativet att landa.

Plan B - En orkesters instrument blir akterseglade när orkestern sitter på tåget eller båten, tappas från flygplan, dags att ta fram "Plan B"

Plan B En fotbollsplan med kritat mönster som ett B


/Roland - sprutar idé och förväntar sig en dusör vid användadet av idéerna.
 

mill

Aktiv medlem
grrr dumma databasuppgraderingar som tog bort mitt fina långa inlägg! men nu är anders trött, och han orkar inte skriva det igen för då måste han sitta uppe hela natten och skriva och då blir han trött o grinig på jobbet.

=)

Bra förslag! Skriver mer imorrn =)
 

Schimmel

Aktiv medlem
St. Larsområdet bjuder på en del trevligheter rent estetiskt. St. Hans backar är inte dumt heller. Gammalt industriområde har jag inte hittat något, tyvärr..
 
ANNONS