HÄRJEDALEN
Aktiv medlem
EXPERTBUTIKEN I MARIESTAD!!!
Skulle framkalla 2 Kodakrullar idag på Expert i Mariestad på entimmesfoto. Nyfiken!! Något som jag normalt inte gör då jag uteslutande skickar till eminenta Crimson i STHLM.
Jag har inga erfarenheter av att lämna in på annat sätt. Så jag provade och kommer tillbaka o får ut 1(EN) bild på ena rullen (ett dop) och 18 bilder på den andra. Alla 18 hade varierande blåstick samt grönstick samt att det kopierats på FUJI´s papper?! I en Kodakbutik alltså.
Min utrustning eller annat förfaringssätt från min sida är det inte alls frågan om här.
Det jag vill komma till är att de dessutom har mage att att betalt för "jobbet" 279:- för INGENTING. Och så protesterar expediten när jag inte finner accept i arbetet.
Man kunde i vart fall fått några filmrullar som plåster på såren...
Då ser jag det som så att jag betalar lärpengar o aldrig återkommer till nån butik "på stan" mer.
Jag snackade lite digitalt med en annan kille innan framkallningen då jag inte själv har annat än analogt. Det var bara tugg om Megapixlar hela tiden.. Helt ointressant för mig då jag vill ha mer teknik bakom än pixlar.
Vid frågan om den spar i RAW eller TIFF eller bara i JPG så visste han inte det. Inte heller kunde han svara på hur manuell kameran i fråga var.
Sista frågan var om de hade EXPERTs erbjudande om Canon 300D med 2 Sigmaobjektiv inne. Svaret blev att han inte visste eftersom han inte fotograferade så mycket...
Det var mer än jag pallar med o tycker att inkompetensen suger fett på alla flashiga s.k fotoaffärer SIBA, ONOFF, EXPERT, mfl.
Det säljs så mycket skit i affärerna så man mår illa när det påtalas hur "bra" grejerna är o hur "billigt" det är.
Själv så gör jag grundliga undersökningar i forum o tester samt ringer o frågar o läser litteratur.
Jag undrar om du har liknande erfarenheter o hur du i så fall har tacklat problemen. Kanske kan du ge exempel på hur du går tillväga inför ett inköp av fotoutrustning?
Sälja, sälja, sälja men var tog kundkontakten vägen? :-/
Skulle framkalla 2 Kodakrullar idag på Expert i Mariestad på entimmesfoto. Nyfiken!! Något som jag normalt inte gör då jag uteslutande skickar till eminenta Crimson i STHLM.
Jag har inga erfarenheter av att lämna in på annat sätt. Så jag provade och kommer tillbaka o får ut 1(EN) bild på ena rullen (ett dop) och 18 bilder på den andra. Alla 18 hade varierande blåstick samt grönstick samt att det kopierats på FUJI´s papper?! I en Kodakbutik alltså.
Min utrustning eller annat förfaringssätt från min sida är det inte alls frågan om här.
Det jag vill komma till är att de dessutom har mage att att betalt för "jobbet" 279:- för INGENTING. Och så protesterar expediten när jag inte finner accept i arbetet.
Man kunde i vart fall fått några filmrullar som plåster på såren...
Då ser jag det som så att jag betalar lärpengar o aldrig återkommer till nån butik "på stan" mer.
Jag snackade lite digitalt med en annan kille innan framkallningen då jag inte själv har annat än analogt. Det var bara tugg om Megapixlar hela tiden.. Helt ointressant för mig då jag vill ha mer teknik bakom än pixlar.
Vid frågan om den spar i RAW eller TIFF eller bara i JPG så visste han inte det. Inte heller kunde han svara på hur manuell kameran i fråga var.
Sista frågan var om de hade EXPERTs erbjudande om Canon 300D med 2 Sigmaobjektiv inne. Svaret blev att han inte visste eftersom han inte fotograferade så mycket...
Det var mer än jag pallar med o tycker att inkompetensen suger fett på alla flashiga s.k fotoaffärer SIBA, ONOFF, EXPERT, mfl.
Det säljs så mycket skit i affärerna så man mår illa när det påtalas hur "bra" grejerna är o hur "billigt" det är.
Själv så gör jag grundliga undersökningar i forum o tester samt ringer o frågar o läser litteratur.
Jag undrar om du har liknande erfarenheter o hur du i så fall har tacklat problemen. Kanske kan du ge exempel på hur du går tillväga inför ett inköp av fotoutrustning?
Sälja, sälja, sälja men var tog kundkontakten vägen? :-/