Annons

Pentax ME Super

Produkter
(logga in för att koppla)

Larzan101

Ny medlem
Tack för tipset

Jag snabbkollade och det verkar som om jag kan läsa mig till svaret där. Man tackar och bockar.
L-Å
 
Hej !

Jag köpte min ME Super Ungefär 1980. Det som skiljer Pentax ME mot Pentax ME Super är att på ME super kan man välja slutartiden manuellt, via knappar på ovan sidan. Jag köpte faktist idag en filmrulle, för att testa min ME Super. Sista gången jag använde den var för 15-år sedan. Men jag har testat den "utan film" och alt verkar fungera.
En av dom snyggaste kamerorna som har tillverkats!
 
ME Super

Frågan är väl hur troligt det är att Larzan101 fortfarande behöver svar på frågan sådär 7 år after the fact...

(Även jag har en ME Super, men jag har varit lite för hårdhänt med objektivfästet så ljusmätningen märker inte längre av att jag bländar ner objektiven :/)
OK Missade det !!
 

Linmajon

Aktiv medlem
Hej !

Jag köpte min ME Super Ungefär 1980. Det som skiljer Pentax ME mot Pentax ME Super är att på ME super kan man välja slutartiden manuellt, via knappar på ovan sidan. Jag köpte faktist idag en filmrulle, för att testa min ME Super. Sista gången jag använde den var för 15-år sedan. Men jag har testat den "utan film" och alt verkar fungera.
En av dom snyggaste kamerorna som har tillverkats!
Jaa visst är dom. Har haft båda. Små, gedigna och snygga. Ångrar förstås att jag sålde mina för många år sedan, säkert för en skitsumma.
 

mickecrown

Aktiv medlem
Pentax ME

Hej,

Såg ditt inlägg. Jag skaffade min första Pentax Spotmatic när jag var 14 år,
har sedan haft ME och ME Super. Idag har jag ingen Pentax kvar,
men såg din önskan om ett 50 mm objektiv.
Jag har en 50 F2.0 liggande som passar ME, helt felfri, med skylightfilter, bakre objektivlock och motljusskydd av gummi som jag kan skiljas ifrån för några hundringar.

Mikael
 
Hej,

Såg ditt inlägg. Jag skaffade min första Pentax Spotmatic när jag var 14 år,
har sedan haft ME och ME Super. Idag har jag ingen Pentax kvar,
men såg din önskan om ett 50 mm objektiv.
Jag har en 50 F2.0 liggande som passar ME, helt felfri, med skylightfilter, bakre objektivlock och motljusskydd av gummi som jag kan skiljas ifrån för några hundringar.

Mikael
Hej
Jag är intresserad. Fotar inte heller med min gamla Pentax. (har Canon nu.) Men betalar gärna "några hundra" för ett Pentax Normal objektiv.
 

x-country

Aktiv medlem
Frågan är väl hur troligt det är att Larzan101 fortfarande behöver svar på frågan sådär 7 år after the fact...

(Även jag har en ME Super, men jag har varit lite för hårdhänt med objektivfästet så ljusmätningen märker inte längre av att jag bländar ner objektiven :/)
Se där. Men inte tittar jag när första inlägget gjordes. Tråden låg längst upp i vårt forum så jag hakade bara på. Hur som helst så fick den liv igen.
 

mickecrown

Aktiv medlem
Pentax ME

Hej
Jag är intresserad. Fotar inte heller med min gamla Pentax. (har Canon nu.) Men betalar gärna "några hundra" för ett Pentax Normal objektiv.
Hej,

Jag tycker det är bättre att någon som är intresserad har den än att den ligger i en byrålåda.
Jag sålde alla mina analoga Pentaxprylar 2003-04 men den här glömdes bort då den inte fick plats i kameraväskan. Och själv kör jag digitalt Nikon system nu.

Jag släpper den för 300 + frakt. Då ingår filter och motljusskydd.
Nu reser jag bort idag och är tillbaka 7/6, så är du intresserad kan du kontakta mig då.
micke.crown@swipnet.se, 073-5665680.
Mvh
Mikael
 
ANNONS