Annons

Gör eran personliga version av mej !

Produkter
(logga in för att koppla)

Kristian h

Aktiv medlem
Det är sällan jag fastnar på bild eftersom jag oftast befinner mej på andra sidan :) Här lyckades jag plåta mej själv iallafall...

Jag vill ha eran personliga touch på denna bild. Beskriv gärna vad ni gjort och har ni lust så maila den till kristian.h@telia.com.

Orginalbilden finns på Denna länk 1,7 Mb

Alla är välkomna så ge gärnet nu photoshoppare !!
 

Bilagor

Kristian h

Aktiv medlem
Min egna tolkning

1. Ovanpå orginalet läggs en vitt till svart cirkel
2. detta lager sätts i multiply
3.Skapar en kanal där jag ritar en vit fyrkant på svart botten och kör en ordentlig blur på den.
4. Använder lensblur i ps cs och använder kanalen jag skapade nyss för att skapa lite mera oskärpa runtomkring (värde i blur focus distance 255)
5. nytt justeringslager gradient map. (rött +75, grönt +25 samt monochrome ikryssat)
6. lägger på lite brus i bilden ett nytt lager
7. Nytt justeringslager gradient map där jag fipplar i lite passande färger och justerar tills det ser bra ut.


Här kommer min något mörka version :)
 

Bilagor

sagan

Avslutat medlemskap
Hoppas du gillar min version :D
Jag är ganska nöjd med hur jag fick fram glimten i ögonen..
 

Bilagor

Kristian h

Aktiv medlem
Ni ä ju grymma :)

Vad kul det är att se ett eget foto fixat av någon annan !! Ni är bäst...

Glimten i ögat är världsklass ;)
 

Lasse H

Aktiv medlem
min version.....

1.blandningslager(screen)
2.curves
3.saturation
4.color balance
5.Neat Image
6.Unsharp Mask

...ungefär.

mvh
 

Bilagor

cwe

Aktiv medlem
Hej Kristian-med-K, ere så du ser ut din filur! :)

Först ett svart-vitt grundförslag... ställt kontrast i ett par olika regioner, körde blanda-kanaler, därefter toning och manuell skärpa/oskärpa på olika ställen. Ungefär....
-Christian
 

Bilagor

cwe

Aktiv medlem
Känsliga personer bör blunda...

...jag köpte en wacom idag, så jag lekte loss ordentligt... och så har jag använt photoedges från autoFX...och lekt.

Ok, nu kan ni titta igen, alltså efter den här bilden... got ya'
-Christian-med-C
 

Bilagor

Kristian h

Aktiv medlem
Jag är mäkta glad över att ni tar er tid att hyfsa till mej !!! Känner att jag nog går bäst i s/v för där känns skäggväxten bättre... Ser att jag redan då kortet togs i torsdags borde ha gett det en omgång...

Tar inte illa upp på kreativitet...

Har ni ett stort orginal kvar så är mailadressen kristian.h@telia.com !!!

Ser med spänning frammåt på nästa... Kul att se att det förekommer tre Kristian i detta forum dock leder ch med 2-1 ;)
 

Ricke

Aktiv medlem
Ett förslag från mig, består av 2 lager, har ändrat kurvor, skugga/ högdagrar, en svag sepiaton, softat litegrann, efterbelyst, har säkert gjort något mer som jag har glömt.
 

Bilagor

ANNONS