Annons

Olympus 5060 låser sig...

Produkter
(logga in för att koppla)

Vips

Aktiv medlem
Nån mer på forumet som har (haft) problem med att kameran låser sig? Fastnar i samma programläge som när den stängdes av och de enda knapparna som funkar är avtryckaren, zoomen, "XD/CF" och "OK". Suger rätt hårt om man stängde av i nåt annat läge än P, A eller S. Uppdatering till senaste firmware förmådde inte avhjälpa problemet det heller...

Såg att det fanns några inlägg hos DPReview om detta, men butikerna (i Stockholm) jag pratat med har varit totalt oförstående, likaså Olympus support...

/magnus
 

josc

Medlem
Ja !

Jag har samma problem på en 1 1/2 månad gammal kamera. Snakkade med Olympus suport som föreslog att jag skulle ställa kameran i manuellt läge och nollställa den. De hade haft några liknande fall ....Den fungerade helt perfekt i ca två dagar men problemen återkommer. Det känns lite kass att behöva nollställa kameran varje dag för att den skall fungera. Jag tänker nog reklamera "skiten"...

Cyberfoto i Umeå har haft min kamera inne för påseende i en vecka men inte kunnat hitta något fel. Låter konstigt tycker jag eftersom den jävlas var annan gång jag sätter på den. De hade heller aldrig hört om en Olympus 5060 med liknande problem. En sååå bra kamera.......
 
Senast ändrad:

arnen

Avslutat medlemskap
5060

Hej på er
Jag har också en 5060 som jag är mycket nöjd med, fotar ett par tusenbilder per år med denna kamera
Jag har aldrig haft de problems som ni anger, reklamera kameran så ska den inte fúngera.
M V H
Arne Nohlberg
 

Bitzy

Medlem
Jepp... :-(
Köpte min kamera för drygt 2 veckor sedan och var jättenöjd, ända tills den låste sig förra veckan efter endast 2 veckor... Har precis kontaktat Cyberphoto där jag beställde ang problemet...
Inget funkar för mig, har testat att nollställa, ladda upp batteriet på nytt o s v men inget hjälper...
Har efter jag läst detta foruminlägget läst på forumet som nämns ovan och jag önskar jag hade läst det innan köpet... Hoppas dom kan åtgärda felet, känns inget kul alls att ha lagt så mycket pengar på något som kraschade efter två veckor... :-(
 

L-G

Aktiv medlem
Se gärna min diskussion "Varning för regn!" i detta Olympus-forum. Vissa saker liknar vad ni beskriver ovan.
 

Vips

Aktiv medlem
Lite frustrerande att jag inte kan påminna mig att jag någonsin utsatt kameran för någrasomhelst extrema förhållanden, har knappt vart utanför lägenheten med den.

Min förra kamera (Ixus Digital) har funkat klockrent i nästan fyra år och jag har inte utsatt Olympusen för nåt ens kommer i närheten av vad "gamlingen" fått utstå; tropisk regnskog, segling, sandstränder mm...

Har haft den inne på service i fem veckor vid det här laget, skall ringa och kolla om de hittat nåt knas och fixat den, nu när semestern är slut...

/magnus
 

Vips

Aktiv medlem
Ringde handlaren idag och de kollade med Olympus; tydligen så ligger den och väntar på en reservdel som är restnoterad. Ett öde den delar med en handfull andra 5060:eek:r. Skall ringa Olympus och ta reda på mer exakt vad problemet är...

/magnus
 

Vips

Aktiv medlem
Hämtade så tillslut ut kameran igår, förstod det på Olympus som att programvaran var bytt tillsammans med nån elektronik, följesedeln sa absolut ingenting vettigt. :( Men butikspersonalen lovade ringa och ta reda på mer.

Hursomhelst verkar den funka som den skall igen, har inte hunnit testa mer än att slå på och ta några bilder, man får väl hålla tummarna...

/magnus
 
ANNONS